23. 1. 2017

100% přírodní kosmetika - můj wishlist na pečující kosmetiku


Zdravím přátelé, 

jak už to u mě bývá, musí být pro mne signál dostatečně velký, abych s tím něco začala dělat. To, že jsem minimalista, přineslo mnoho výhod. Mezi ty výhody patří i fakt, že používám daleko méně kosmetiky (té pečující) a mé pleti to svědčilo. Všimněte si minulého času. Na zimu se moje pleť vždycky zblázní a já tak vstupuji do fáze: testuji naprosto všechno, abych se zbavila těch boláků, lesku jako blesku a poznámek od kolegů na mou zastydlou pubertu.


Tím testováním toho na sebe najednou zase plácám o trochu více, trochu více se v tom babrám a zkouším. Kdo mě sledujete déle a mezi mými přestávkami na Instagramu třeba, tak víte, že jsem se snažila přestoupit spíše na přírodní kosmetiku, protože ta všeobecně dělala a dělá mé pleti daleko lépe a je mi celkově mnohem sympatičtější (ano, vím, že absence umělých konzervantů, není vždy dobře, vím, že chemie, pokud jí budu dobře rozumět mi může být také prospěšná). No jo, jenže, v době kdy moje pleť dosáhla neúnosného bleh stavu a já zase tak pátrala, jsem zjistila, že s onou přírodní, BIO, vegan, EcoCert … se roztrhl pytel. A když se onen pytel proděravěl a na světlo teď raší jedna kosmetická značka za druhou, jejichž hlavním marketing know-how je onen přídavek na obale hlásající, že je přírodní, reagují na to influenceři a přijímají hromadně nabídky na barter. Najednou tak blogerka, která si na ksichtík vesele patlá ropné produkty, začne prohlašovat, jak je super ten či onen krém, protože je přírodní a to přeci nemůže být nikdo špatně. Omyl. Už jste někdy zkoušeli věnovat svůj čas tomu a přečíst si, co je doopravdy přírodní kosmetika? Jaké podmínky kosmetika má splňovat k tomu, aby si mohla na obal napsat přírodní?

Nebudu to tady více rozebírat z hlediska chemického rozboru a na toto téma bylo napsáno již mnoho článků, doporučuji například tento. Jen jsem na úvod chtěla říci, jak jsem se k tomu 100% pure wishlistu dostala já. Prostě jsem se nakrkla, koukla na svou poličku, kde se skví spousta rádoby ,,přírodní,, kosmetiky a řekla si, že když už něco budu dělat, tak pořádně a když chci změnu, tak pořádnou! Můžete mne samozřejmě opravit, něco k tomuto článku dodat, nebo mi vyvrátit něco o následujících produktech, přeci jenom odborník nejsem.

Věřte mi, že teď jsem ve fázi, kdy moje pleť nemůže vypadat hůř. To je nejlepší čas, dát ji oddech, za ten oddech posbírat ušetřené penízky a objednat si něco z mých přání....

100% PURE 
Čím jiným začít, než touto značkou. Jasné z názvu ne? Tato značka je trochu v dražší cenové kategorii, ale to je většina produktů čistě přírodních.  Kdo chce tedy začít na Saloosu nebo Alverde (cenově dostupnější, v drogeriích), může jako já, ale říkám, nebude to zcela přírodní. Nebojte, zas tak bohatá nejsem a tak budu měnit postupně a stejně se nevyhnu ze začátku používání nějaké té chemicky doupravené věcičce. Balzám mám v úmyslu používat na noc a tonikum také.

Intenzivní pleťový výživný hydratační balzám
100% PURE Pleťový léčivý balzám 48 g - 0:

Pleťové tonikum jasmín a zelený čaj
Bioaromakosmetika.cz
Zde jsou produkty cenově trochu dostupnější, ale o to více mám pocit, že se jedná o produkty pro přírodní fajnšmekry. Tento krém chci používat na den a masku z jílu už si u mě oblibu našla, jenže dochází, takže doplním zásoby.

Krém proti akné s tea tree, bergamotem a geránií
BioAroma Krém proti akné s tea tree, bergamotem a geránií:

Čistící maska jíl + bergamot
Čistící maska pro smíšenou a mastnou pleť. Se zeleným jílem a bergamotem:

Nobilis Tilia
Nobilis Tilia je čistě česká firma, která se zabývá výrobou certifikované přírodní kosmetiky již dvacet let. Podpořit tedy navíc českou firmu, je pro mě radost. Olej jsem si vybrala jako doplňkovou péči a to, že se tento olej může užívat vnitřně pro očistnou kůru, no to je super bonus. 

Sezamový olej 
Nobilis Tilia Sezamový olej, bio 100 ml:

Manna mýdlo
Přiznám se, že tahle značka na mě vyskočila na FB, kde mají zrovna placenou kampaň. Neodolala jsem, klikla a protože jsem měla už podobné mýdlo od  Sisley a z Lush, no a tady je nejen příjemná cena, ale i složení a recenze, inu uvidíme, jestli budu zklamaná, nebo nadšená. Ráda bych ho používala ráno, na probuzení pleti.

Manna mýdlo s kafrem
Manna Čisticí mýdlo na obličej s kafrem:

Dulcia
Když jsem brouzdala na stránkách nuspring.cz, zaujala mne i tato značka, ale protože chci testovat postupně, půjdu na jistotu a objednám si od nich něco, co zajistí moji pleť ikdyž všechny tyhle zázraky selžou. 

Zinková mastička 
Zinková mastička Dulcia
Eoné
Tenhle zázrak mi doporučila známá a prý je super na bolest zubů, kožní problémy, bolest v krku atd. 
Prostě zázrak v tubičce. Tak, že bych to zkusila?

Manukový gel
Eoné Manukový gel na problematickou pleť 50 ml - 0:

Co říkáte na můj výběr? Není tu zdaleka vše, ale ráda bych si nechala něco na příště, protože už tak je tento článek dlouhý. Příště třeba péče o vlasy a nebo dekorativní kosmetika, kde zatím pátrám a bude to chtít asi více testování. Co vy a 100% přírodní kosmetika?

Vaše Bezega

3 komentáře:

  1. Pred prechodom na prírodnú kozmetiku som takisto mala problém s mastnejšou pleťou a osvedčil sa mi kokosový olej (síce nie je vhodný na dlhodobé používanie, ale pomohol). Na akné odporúčam aj zelený íl a z neho masku s tea tree olejom. Inak si si vybrala super produkty.
    Ja mám momentálne suchšiu a citlivú pleť, tak sa híčkam olejčekmi :) A čo sa dekoratívky týka tak odporúčam Zao :)

    Flung out of space

    OdpovědětVymazat
  2. Je skvělé, že přecházíš na přírodní kosmetiku, určitě nebudeš litovat.

    OdpovědětVymazat
  3. Myslím, že to je dobrý krok, jen si myslím, že s těmi značkami a jejich přírodností je to o něco komplikovanější. Řekla bych, že spousta značek má přírodní produkty stejně tak, jako ty méně přírodní. Konkrétně Dulcia Natural taky není 100% přírodní u všech svých produktů. Proto si myslím, že je nejdůležitější číst složení a postupně se učit co v přípravku být může a co už ne. Nakonec člověk dojde k tomu, že není nad obyčejný kokosový olej a je vymalováno :)

    Piosek

    OdpovědětVymazat

Prosím ve slušnosti ....