24. 6. 2016

Trend minimalismu aneb je to zase jenom mediální boom?

Jako se šíří internetem a blogovým světem typ kabelky z plastu, který raději nebudu komentovat, jako se šíří kdejaký krém nebo kratáčky na čištění pleti, i takový boom zaznamenal životní styl - Minimalismus.

Nebudeme zjišťovat, kdy kdo byl první, který na českém rybníčku začal s tímto směrem a propagací, ale omluvte mě, teď už o tom píše snad každý. Každý se zbavuje věcí, dělá radikální vytřídění svého šatníku, skládá ponožky aby nebyly ve stresu (pozn. z knihy Konmari) a mluví o tom, jak mu to pomohlo v životě.

Né, že bych byla naštvaná, že jsem začala natáčet videa a najednou je z toho boom a já se nějak stáhla a už mi to nepřijde tak fajn propagovat, protože se přesně dostávám do bodu, kdy pod videi tohoto typu nacházím komentáře o tom, že ač mluvím o zbavení se komerce atd., propaguji vysoce komerční věc a že se z minimalismu mohou všichni teď po, kdekdo si o tom vydává knížky (na nikoho nenarážím konkrétně) a když by původně název zněl něco jako: Uspořádala jsem si život, Moje životní cesta atd., tak teď pánové a dámy je z toho Minimalismus.

Je mi z toho smutno a asi proto píšu tento článek, protože tímto ,,hnutím,, se znevažuje podstata super životního stylu, který má základy někde úplně jinde a má znamenat pro mnoho z nás úplně něco jiného než pouhé vytřídění šatníku.

Nemám ani v úmyslu hodnotit, kdo je větší a kdo menší minimalista, sama jsem si tehle životní styl dost butálně upravila a stále nejsem ve fázi, kdy bych se vrhla do projektu 333 například. Ale sakra, všímám si hlavně toho, co mi to do života má přinést a ne jen toho, že minimalismus znamená zbavit se věcí, mít toho málo...

Miluju tehle životní styl, pořád si v něm jedu a dal mi toho sakra moc, nejen na poli materiálním, ale hlavně mám pořádek v hlavě. Vím co od života chci, co od lidí okolo sebe chci a jdu si za tím a není to jednoduché, když všichni okolo si jedou to své. Hodně lidí mě vnímá jako magora, hodně lidí mi vyčítá i ponožky, které si koupím, protože přece jsem ve videu řekla, že jsem minimlistka a ta nemá nakupovat přece!! Kecy... tyhle kecy mezi nás roznáší právě články v lifestyle časopisech, které se chytily konečně jiného tématu než je kauza palmový olej, nebo dietní typy do plavek.


Žít minimalisticky je sakra těžké, ale v podstatě jednoduché, ale to by bylo na delší povídání.... Omlouvám se, za výkřik a nesrozumitelný článek, jen když na mě dnes vyskočily na portálech cca 4 články o Minimalismu, do toho jsem si prohlédla fotku na instagramu, jak je vlastně pokoj slečny minimalistický, protože je bílý :D, musela jsem si vylít srdíčko. To je jako kdybych tvrdila, že můj pokoj je minimalistický. (Možná designově, ale rozhodně ne vybavením) Viděli jste někdy pokoj minimalisty, ne minimalistický, ale minimalisty? Mezí tím je totiž obrovský rozdíl. Ikdyž český jazyk má v tomto jen malou nianci.

Pojďme se odprostit od komerčního vnímání a prezentace minimalismu, zkusme se zamyslet, proč vlastně tohle vše je v dnešní době populární a zda-li to není pro někoho jen útěk, pro press jen vděčné téma.

Pojďme myslet minimalisticky a užít si dnešní den jednoduše, jen pro to, že je krásně a že jsme ráno dostali tu možnost vstát z postele.

Vaše dumající Bezega







Žádné komentáře:

Okomentovat

Prosím ve slušnosti ....