19. 4. 2015

Bezega a výživové doplňky, vitamínky....

Aktuálně tedy trochu napikaču téma, jelikož bojuju s bolestí v krku a jestli se mi to rozjede tak, jako v prosince, tak asi umřu. Ještě, že mi teď vyšly trošku lépe směny v práci, protože jinak bych byla KO.

Obecně nejsem moc zastánce těhle srajd, které do sebe lidé cpou. Já raději v přírodní formě, v ovoci a zelenině. Mnohdy to ale v dnešním ulítaném, uspěchaném a hromadnou dopravou napěchovaném světě nestačí. Ona jedna jízda do školy, u mě znamená vystřídat kromě letadla snad všechny možné dopravy a to bydlím opravdu blízko Prahéé, tudíž si na rukách vezu stopu nejednoho Pepy bez kapesníku, který si sopel utřel do tyče v metru, nejedné existence, která na mě nepokrytě kašle svoje bacily v tramvaji.
Z toho, jak jsem měla mononukleózu, pak nějaké ty žaludeční potíže atd. mám rozhozenou imunitu. Takže z nikdy moc nemarodícího jedince, se stal rychlostí blesku ufňukánek, co umírá na rýmičku pomalu každý měsíc. Klimatizace v práci a jedna kolegyně v přechodu (asi), tomu taky zrovna nepřidají. Tak to do sebe láduju, teda snažím se, páč já jsem na prášky hrozný krypel a nejsem schopna něco souvisle brát dlouhou dobu. Neptejte se mě, jak to mám s antikoncepcí... ale maminka ještě nejsem, tak ok.



Jablečný ocet je něco, k čemu jsem se dostala na radu kamarádky, aneb vypij to a zhubneš x kilo. Tak můžu říci, že tedy s upraveným jídelníčkem, to trochu pomáhá, ale nějaký zázrak nečekejte. Jak to říci slušně, prostě hlavně se vám, trpící zácpami, upraví pravidelnost stolice a budete zaručeně každý den o nějaké to deko lehčí, aneb není nad to, když se člověk pořádně...fuj, nebudu sprostá. Mě to pomáhá na překyselení žaludku. Jediné co tedy bylo trochu hard, zvyknout si na chuť a moc k tomu nečuchat, ale po čase si zvyknete a začne vám to chutnat. Já si ředím v poměru dvě lžičky na sklenici vody.


 

 Semínka chia jsem nejdříve dostala a jala se zkoumat, k čemu je to dobré. Nějak jsem jim nepřišla na chuť, respektive ony žádnou nemají, ale prostě mi vadí, že se to v jogurtu třeba nerozpustí a já pak z mezizubního prostoru můžu tahat semínka půl dne. A abych se přiznala, malé lahvičky jsem si udělala ještě do minulé práce, kde byla možnost kuchyňky a nějak jsem se divila, proč je mi po tom jogurtu, pudingu apod. nějak mdlo. No a pak jsem si něco přečetla a zjistila jsem, že tyhle pecičky nejsou vhodné pro lidi s nízkým tlakem. Bingo... takže teď je sypu jenom mamče.
Psyllium jsem si pořídila také na zažívací potíže a je pravda, že tedy tohle mi pomohlo s nadýmáním. Bříško je pak daleko méně nafouklé. Takže maskujete kila dámy. Taky dobré na vyprazdňování a prý se po tom má hubnout. Sypu si ho na jogurt opět třeba. Na kaše atd. Bohužel má takovou trochu, já vám nevím, hořkou? chuť a je nutné to přebýt něčím sladším například.

Tohle duo je u mě klasika. Kdysi dávno, jsem pěla ódy na to, jak mám nehty jako kámen a vlasy mi rostou rychlostí blesku. Vlasy při zdravotních problémech začaly padat a z práce si každý den odnesu nějaký ten zlomený nehtík. Začaly se mi lámat nehty šíleným způsobem. Až do krve a do lůžka. Takže au. Nasadila jsem zase svůj oblíbený Biosil a od Naturline trio vitamínků, které mi pomáhaly dříve i na lepší pleť. Tak snad...

Multivitamin pro líného tvora, který chce mít mix všeho pohromadě. Ten jsem brala v obdoí chřipek a skutečně chřipka se mi vyhla obloukem, ale angínu sem dostala jako brno. Podle mě jen drahá sranda, ze které si vyrobíte ledatak drahou moč.



Magne B6 jsem si pořídila v období stresu, sakra, to fakt začíná vypadat, že jsem úplný lazar, kdy jsem si myslela, že na svojí nespavost vyzraju přírodnější formou.  Tady tedy nemůžu doporučit. Protože to s mým chronickým nespaním nic neudělalo. Unavená na sto dvacet procent, ale spánek mi to nepřivolalo ani v kombinaci s pohádkou.Méně stresu ? Je fakt, že jsem byla případ, který skončil na psychoterapiích, na které jsem se později vykašlala, ale to je jiná pohádka a tenhle ,,přírodní,, zázrak byl na mě prostě slabý čajíček.
Jestli se tohle dá brát jako doplněk stravy nebo tak, takže moc ráda vařím na olivovém oleji, do salátů přidávám zase meruňkový, občas dochucuji octem z lískových oříšků a palačinky jsou výborné na kokosovém oleji, který jsem zkoušela i na lžičku, ale fuj lidi. Já která nemá všeobecně chuť kokosu ráda ? Fuj.

Jinak tedy svou ,,zdravou,, stravu završím klidně pořádným řízkem nebo steakem s hranolkama a nějak mě to v poslední době vůbec netrápilo. Což je obrovská chyba a myslím, že právě přechod na humus stravu mi zapříčinil některé ty problémy zdravotní, nemluvě o přibírání kil snad i ze vzduchu. Co bylo ale hlavní a nic mi to nemůže nahradit v žádné práškové formě ? Klid !!! Vnitřní klid a pohoda, který je šíleně důležitý. Až potom, co jste v klidu vnitřně se můžete soustředit na další věci, jakými je jídleníček, pohyb apod. Takže přeji klidnou neděli a já jdu s nagínou do práce !!

 vaše Bezega

1 komentář:

  1. Jablečný ocet jsem ještě nikdy nezkoušela, držím se totiž pravidla, že co mi nechutná, to nejím:D V Praze to musí být někdy opravdu těžké a už teď mám husí kůži z toho, jak budu příští rok každý den metrem dojíždět do školy.
    Držím palce, ať si zase zdravá jako rybička!:))

    OdpovědětVymazat

Prosím ve slušnosti ....