30. 10. 2013

Podzimní DIY (udělej si sám) inspirace dekorací do bytu

uvodni

Miluju podzim, ovšem trochu se trápím vstáváním za tmy a navracením se domů taktéž, ale nesmím brblat, protože  jsem si to zakázala. Objednala jsem si hezké počasí a zatím nám to vychází, že ? Kdyby někdo nevěděl, tak tom malé jaro má kvůli mě ….ha ha ha. No nebudu kecat nesmysly a raději se vrhnu na něco příjemnějšího. A tím může být třeba tvoření, protože já jsem tvor tuze rád tvořivý a když se to spojí ještě s doplňky do bytu, no to jsem v sedmém nebi.

První co mě napadlo, byla klasická váza plná natrhaných větývek s listím. Miluju totiž barvy podzimu a na listech jich je nespočet. Jenže to je nuda, to tu bylo minulý rok a bude i tenhle, chtělo to něco lepšího, něco živějšího, u čeho by se vyřádilo mě tvořivé já.

A tak začneme tím nejjednodušším. Klasické skořicové skleničky na svíčky. Tedy skleničky na svíčky ozdobené skořicovými větévkami.

Potřeby:

  • skleničky na svíčky
  • tavná pistole + lepidlo
  • skořicové klacíky
  • lýkový provázek
  • knoflík dřevěnýpotreby

Pracovní postup:

  1. Na skleničku naneseme hodně roztavené lepidlo a pomalu přilepujeme jednotlivé klacíky. Dáváme pozor na mezery.
  2. A lepíme a lepíme, dokud chceme, já to nedělala do konce, abych nespotřebovala všechnu skořici, ale jen tam, kam je vidět, když skleničku postavím čelem k sobě.
  3. Přilepené klacíky ovážeme i se skleničkou lýkovým provázkem, uchytíme lepidlem a můžeme z lýka vytvořit ještě nějakou tu mašličku, či jinou dekoraci.
  4. Já přidala ještě dřevěný knoflík.

 

postup

A tady už je dílo v akci, na svém místě a krásně mi provonělo pokoj od skořice.

IMG_0026 (2)

A co jsem vyráběla dál ? To už ví čtenáři FB. Klasický bílý podstavec na svíčky, který mimochodem později využiju i jako adventní věnec, jsem zakoupila za 139,- v KIK, takže skorem za hubičku a přikoupila jsem ještě ozdobné kouličky (taky z KIK), které byly asi za 45,- nebo 25,-. Sušené plátky pomeranče pro provonění a ozdobné třpytivé koule na přídavek glanc a šik šmrncu. Máme podzimní svícen hotov.

IMG_0022 (2)

Na jaře v něm jsou kytičky, na podzim kouličky. Pořád ale slouží pěkně, jako dekorace na okenní parapet.

IMG_0024

 

Starý lýkový pletený košíček z Jysku, od kterého jsem ztratila víčko, zase může posloužit jako úschova parfémů. Vejde se do něj i moje 100ml balení CK vůně. Zase v hlavní roli list, lýkový provázek a skořice.

IMG_0028 (2)

No nesluší jim to spolu ?

IMG_0027 (2)

Znáte tu fázi, kdy máte schováno tisíce skleniček od Ikea svíček (protože jste na ně ujetí jako já), je vám líto je vyhazovat a chcete dál tvořit, protože v rohu na poličce je pěkné místo, kde ještě něco chybí k dokonalosti ? Tak to jsem já vážení.  No a tak vznikla tahle směsice ze šišek obyčejných, nastříkaných zlatým sprejem, oříšků, pomeranče a žaludů.

IMG_0025 (2)

Tuhle velkou průhlednou vázu jsem koupila někde u ťamíků (pardon) v bytových potřebách a pořád tu se mnou přežívá různá roční období. Chvíli v ní bydlely gerbery, teď jsem do ní nasypala trochu stříbrných pilin (KIK), vnořila jsem bílou svíci a na ni přilepila velký list. Pro jistotu umělý, aby to déle vydrželo. A aby mu nebylo smutno, ještě jsem ho pěkně svázala, aby mi z té vázy už nemohl utéct.

IMG_0033

Chtěla jsem do něj nasypat oříšky, ale stejně bych je za chvíli snědla a byla by ho škoda. Tak jsem do něj zakoupila trochu potpouri a rázem je z něj voňavý tácok dekórus.

IMG_0029 (2)

Zbytek dekorování obstarají další lýkové košíčky a girlanda z lístků, skořice, šišek, pomeranče.

IMG_0030 (2)

Ani na drobnůstky nezapomínám. Ozdobený skleněný podtácek, svíčka s Ikei s úžasnou uklidňující vůni vanilky. A romantický večer může začít.

IMG_0031 (2)

Prázdné místo na stěně je tedy provizorně zaplněno, než najdu vhodnější obraz. Prozatím jsem ty vyřešila dvěma listy.

IMG_0032 (2)

Babiččina konvička padla za vlast také. Mámu řádění neodolá nic. Vystřihla jsem listy z filcu, trocha přírodních dekorací a je z toho hned lépe tématický kousek.

IMG_0034 (2)

Myslím, že u košíčků jí smutno nebude.

IMG_0035 (2)

Pssst, ještě mi tu spí jeden malý projekt, ale na ten se vrhnu zase o víkendu, až bude trochu více času. Chcete vědět, co se chystá a jak to dopadne ?

IMG_0036 (2)

 

Tak co říkáte na moje tvoření ? Líbí ? Já jsem nadšená a pálím svíčky o sto šest. Krásně pokoj tyhle dekorace zútulnily, svíčky pěkně hřejou a já ráda usínám při pohledu na mihotání plamínku. Tvoříte taky rádi, nebo raději koupíte nové ? Asi se to nezdá, ale všechna tahle paráda, mě přišla na pěkných pár stovek. Jenže já to prostě ráda a za příjemně strávený čas při tvoření a i ocenění, které se mi dostalo za výsledek, za to stál !! Dokonce mám objednávku od kamarádky na podobný svícen.

pozadí

5 komentářů:

  1. to je taková nádhera! jsi moc šikovná! :))

    OdpovědětVymazat
  2. Takovéhle věci jsou moc nádherné a třeba jako malé dary moc potěší :))

    Blog ϐook of ϐeauty

    OdpovědětVymazat
  3. kouzelné :) líbí se mi hlavně "skořicové" skleničky, krásně to zútulní!

    OdpovědětVymazat

Prosím ve slušnosti ....