26. 9. 2013

Kosmetická nabídka z drogerií v Turecku

20130829_134357Ahoj všem…

Tyhle články mám celkem ráda i u jiných blogerek (třeba u Plum), kdy okukuju nabídku z jiných zemí a mlsně doufám v lepší zítřky na poli kosmetické nabídky v našich drogeriích. Bohužel si pro zatím mohu nechat o širší a pestřejší nabídce pouze zdát. Tak si pojďme říct, jak to vypadá v takových končinách jako je kus Asie a Jihovýchod Evropy…

To, že jsem byla na dovolené v Turecku jste mohli zjistit z minulého videa, ale že jsem tam mimo výlety, válení se a nákupy, taky trochu pracovala (blogersky) tušili jen vyvolení, kteří sledovali FB profil. Donutila jsem prodavačky ke spolupráci, aneb za tureckou liru šel bych světakraj a za euro možná až na konec. Jinak prej no photo vážení. Takže jsem se pro vás obětovala i po finanční stránce, aby bylo jasno. Kecám, protože já chtěla vědět, jak na tom jejich drogerie je taky.

Byli jsme v oblasti Mahmutlaru, kde je více méně veškerý život a ruch situován kolem pláží a turistických míst. Hotely a pár malých obchůdků s pár ulicemi, jakože hlavní třída, kde je pouze o pár obchůdků více a ovocné/zeleninové trhy. Jak tedy vypadá klasická drogerie jinde, o tom si povídat nebudeme. Já rozeberu tu přímo z centra Mahu.

IMG_0231

Jejich drogerie je víceméně spíše lékárna (Pharmacy) s pár regály pečující a dekorativní kosmetiky (to prosím pěkně všude, jinak to nedělají). Turkyně chodí velmi moderně oblékané (jak by mohlo někoho zarazit), ale pár zahalených se zde také našlo a jejich líčení je velmi nápadné, nebo žádné. Byla sem moc zvědavá, kolik se tam najde kosmetiky.

Turci hodně jedou v přírodní kosmetice, kterou fakt umí (aneb přivezla jsem si odtud asi 20 olejíčků, mazátek na vlasy, nohy apod.) a využívají místní zdroje (olivy, sezam, rozmarýn, šafrán…). Z pečující kosmetiky jsem tam našla hodně neznámých značek.

20130829_134338

Značka M.Asam – měla v nabídce chladivé tělové mléko, krémy, odličováky apod. Jednalo se o dražší značku, která se zaměřuje hodně na anti-age produkty. Hodně se zaměřují na přírodu.

20130829_134405

Olivovou řadu znám už z minulých návštěv Turecku a mám právě ten tenhle krém na ruce. Jinak dělají výborný olej na vlasy, který jsem dostala k nákupu jako vzoreček. Automaticky, aniž bych si řekla dávají vzorky toho, na co jste se koukala, protože prodavačky mají za úkol vás nenápadně pozorovat.

20130829_134357

Jinak tu vidíme nabídku Nivei, aneb klasika jako u nás, jen se tu najde větší výběr produktů, dále třeba Seba Med, Garnier velmi omezeně.

20130829_134438

Vzhledem k tomu, že je kosmetika spojená s lékárnou, najdete tu přípravky i na nejrůznější problémy. Bioxcin šampon byl určený třeba proti vypadávání vlasů.

20130829_134447

Hobby je velmi levná značka, něco jako naše Balea produkty a v nabídce měla proteinové šampony, sprcháče a jiné.

20130829_134459

Zase jsme u přírody a olivy tu prostě frčí. Nejrůznější mazátka od Krauterhof mi hrozně smrděly, ale musím říct, že po tom, co jsem je vyzkoušela na ruku, jsem vážně uvažovala o tom, že si jedno s bambuckým máslem vezmu.

20130829_134604

Rosmarin je také lékárenská kosmetika. Dělají úžasné krémy s úžasnou vůní. Čokoláda to u mě jasně vyhrála a mám malé balení už skoro vypotřebované. Stál jen 12 TL.

20130829_134638

Nejrůznější gely, krémy na ruce a obličej. Překvapila mě nabídka St.Ives a Flormaru…

20130829_134704

Tenhle gelový zázrak s aloe vera mám doma na mastnou pokožku a lituju, že jsem si jen vzala vzoreček. Jinak je to lehounký gel, který ale udělá z pokožky dětskou prdelku.

20130829_134748

Figs&Rouge balzámy na pusu, kterým jsem odolala.

20130829_134836

No a tady už málo z dekorativky, kterou jsem musela v obchodě opravdu hledat. Hodně malý výběr a omezená nabídka. Kam se hrabe náš výběr z několika značek. Překvapila mě tu ale Pupa a přátelé, fakt jsem si nic nekoupila !!!

20130829_134849

Flormar nabídka, kterou nemám vyfocenou celou, šírší než u nás, ale nic mě nezaujalo.

20130829_134944

A nějaká místní značka Cecile, hodně levná, kde mě zaujaly jen řasenky, ale po koupi jedné, jsem ji nechala osudu v koši na hotelu. Byla hrozná…strašně smrděla a pálily mě po ní oči. Cecile měla v nabídce i parfémy, ale moc mi ty jejich kombinace vůni nejdou pod nos. Na mě jsou hrozně silné.

A to je vše drazí moji…jak vidíte, nabídka nic moc. Vím, že jinde je nabídka daleko lepší. Hlavně co se té pečující kosmetiky týče a dekorativku abych tady hledala lupou, jinde jim přetékaly stojany. Chce to větší a míň turisticky orientované destinace, protože nám turistům dají pod nos jen zbytky, nebo to, co Turkyně nekupují. Nutno podotknout, že makeup či tónovací krém tam nosí i hodně chlapů, protože o sebe dbají opravdu hodně. V kadeřnictví jsem viděla spíše chlapy, protože ženy si mají stříhat vlasy vzájemně a někde jsou přímo napsané cedule se zákazem vstupu mužů do kadeřnictví, protože tam chodí zahalené ženy, které si jinde nesmí sundavat šátek z hlavy a ukazovat vlasy. Ale to byl jen jeden extrémní příklad. Jinak jsou opravdu hodně moderní a leckdy kam se na ně hrabe kdejaký čecháček.

A co vy ? Zaujalo vás něco ? Vozíte si z dovolené kosmetiku ? Chodíte do drogerií v cizině okukovat nabídku ?

podpis

3 komentáře:

  1. Musím s Vámi souhlasit, zrovna jsme se vrátili z Turecka a prřivezla jsem si krém zn. Rosemarin, ten s růžemi a je úžasný, na ten čokoládový jsem nenarazila.Díky za blog:-)

    OdpovědětVymazat
  2. Pečující kosmetika mě opravdu zaujala.. na přírodní nedám dopustit! Zbavila mě nepříjemného svědění kůže na těle i hlavě.
    Wonderfull Today

    OdpovědětVymazat
  3. značky pro mě docela neznámé, sem tam něco zajímavého, hlavně pak sortiment Flormaru. nikdy mě ta značka nezajímala, ale v poslední době jí přicházím na chuť a některé produkty mě zaujaly.

    OdpovědětVymazat

Prosím ve slušnosti ....