9. 12. 2012

Adventní výlet do Vídně

Muzy-173626Miluju cestování, miluju vánoce a když se to spojí, je to úžasná věc. Spoustě z vás se Vídeň nelíbí. Já ji jako město také moc nemusím, ale architektonicky (památkově) je opravdu nádherná a vánoční trhy patří mezi nejkrásnější. Mě se výlet moc líbil. Prožili jsme ho ani ne nákupově, nebo nějak aktivně po památkách, prostě taková pohodička, nasát vánoční atmosféru, dát si punč, ochutnat nějaké jejich dobroty a pokoupit nějaké dárky. Snad omluvíte to, že nejsem namalovaná a jsem dosti oteklá (hlavně oči).

Prošli jsme velkou část Vídně. Od Prátru na MariaHilferStrasse , dál k Hoffburgu a k radnicím, parlamentu atd. Opravdu se nedalo zvládnout všechno, co jsme chtěli za dva dny a tak jsme se rozhodli nejančit a v klídku si projít jen něco. Ve Vídni se nemůžete ztratit, protože na každém rohu uslyšíte češtinu. Bylo tam neskutečně narváno, v obchodech, venku atd. Trošku mě rozčilovali dost oprsklí Maďaři a Rusové, ale když člověk vypustí přítomnost hromady lidí, je to krásné. Když se zhasne, uvidíte nádherně vyzdobené rakouské uličky. Obchody na nejdražší ulici jsou opravdu luxusní. Při dveřích vás uvítá doorman. K nákupu dostanete skleničku šampaňského. Slintala jsem u výlohy Cartiera, LV nebo Hermés. Ale ono i obyčejné H&M je tam zasazeno do nádherné budovy, takže si přijdete jako s luxusní značkou. Na MHS ulici doporučuji dvoupatrové Accessorize, kde nakoupíte kabelky, šály, čepice, sluchátka s tučňáky, věci do školy a dole už můžete oblékat svoji maličkost za rozumné ceny. Na bižu doplňky doporučuji BijouBrigitte. Dále najdete poblíž cesty k MHS ulici obchody jako Loccitane, The Body Shop, Lush atd. Přiznám se, že jsem hodně odolávala, ale jak píšu, nejela jsem tam za nákupním šílenstvím.

Nejlepší punč byl před novou radnicí. Dávala jsem si ten s pomerančem a druhý s vanilkovou esencí. Okukovala jsem elegantně oblečené německé pány a ochutnala i místní dobroty. Doporučuji čerstvé ovoce polité čokoládou na špejli, nebo marcipán (ten miluju), dále Langos toast, nebo klasické klobásy. Nic zdravého bohužel, ale proč nezhřešit, když chci něco ochutnat z dobrot. Výborné měli i pražené brambory nebo jedlé kaštany. Vypadá to tak, že jsme jen jedla :D, ale je fakt, že jsem pak valila pryč doslova jako kulička.

18 komentářů:

  1. aj ja sa do Viedne chystam :)

    OdpovědětVymazat
  2. To sem teda ještě neslyšela, že by se někomu nelíbila Vídeň...zvláště na Vánoce je to tam skvělý....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No vidíš, mě psaly slečny na FB, jak se jim Vídeň nelíbí. Do mailu mi i přišlo, proč se vytahuju, že jsem byla ve Vídni, když je to tak hnusné město.

      Vymazat
    2. Zajímavý...v okolí žádnýho takovýho člověka neznám :) Tobě se taky nelíbila? Přijde ti nějaké vánoční město s hezčí atmosférou?

      Vymazat
    3. Mě se líbila vánoční Vídeň, ale jako město ne. A přiznám se, že se mi více líbí Praha, Barcelona atd.

      Vymazat
  3. od nikoho jsem taky ještě neslyšela, že by se mu Vídeň nelíbila, a já ji miluju, tento týden jsem tam byla taky, nasát tu krásnou vánoční atmosféru. Je to taková moje tradice, Vánoce a Vídeň pro mě k sobě neodmyslitelně patří :)
    Ale punč mi nejvíce chutnal na Maria Theresien Platzu, pomerančový s malibu, to já můžu :DD

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo tak s malibu jsem nezkoušela :) na mě byl silný i ten klasický, ještě si tam přidat nějaký další alkohol, tak ležím někde na zemi :D.

      Vymazat
  4. Ve Vídni jsem byla včera a musím říct, že se mi jako město teda strašně moc líbí. Jezdím tam několikátým rokem a je to taková hezká tradice, spojit trhy, nákupy vánočních dárků a k tomu skvělá atmosféra. Já jsem pro změnu slintala nad Tiffanym a strašně mě potěšilo, když jsem v H&M objevila MMM s 50% slevou ;) A je pravda, že Čechů je tam vždycky milion, proto si při "pomlouvání" kolemjdoucích musím dávat pozor, jestli mi náhodou nerozumí :-D

    OdpovědětVymazat
  5. achbože, Víděň je přeci nejlepší město ve střední Evropě! :D a asi jsi myslela rakouské pány, oni se fakt umí obléknout ;) pěkné video: T.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju T. ano, myslela jsem rakouské pány, pardon za překlep. A možná je to nejlepší město, ale mě se moc nelíbí nu :)

      Vymazat
  6. Vánoční VídeŇ je krásná :) Mám ji hrozně ráda a líbí se mi článek - jak je formulovaný.:)
    Dýchla na mě vánoční atmosféra ..:)
    LL*

    luxylady2.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  7. Jůůůů, Vídeň je nejkrásnější ! To ti závidím, také jsem tam minulý rok byla a určitě se tam ráda podívám zas, byla jsem nadšená :)

    OdpovědětVymazat
  8. Tak já jsem jedna z těch, kterým se Vídeň nemůžu říct přímo nelíbí, ale nic moc. Už když jsem tak byla poprvý před pár lety na jaře, tak jsem odjížděla s tím, že to není mé favorizované město. Letos jsme tam jeli s manželem na vánoční trhy (každý rok už několik let jezdím pravidelně někam za hranice na adventní trhy), protože se všichni rozplývali, že je to tam krásný, a musím říct, že pro mě není. Norimberk nebo malinkatý Weiden mají pro mě mnohem lepší vánoční atmosféru než obrovská megalomanská Vídeň. Takže příští rok to vidím na Passov nebo Regensburg (a nebo obojí :-D). Taky zmiňuji u sebe na blogu návštěvu Vídně minulý týden, ale já jsem se věnovala spíš nákupní stránce :-DDD. I když jsme taky vše důležité prošli, nebo tam dojeli :-).
    Ale trhy u radnice jsou krásné, čerstvé ovoce polité čokoládou taky miluju a punč a svařák je povinnost. A v článku jsi moc hezky vše shrnula!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Wow,tak ten Regensburg ti teda závidím,my tam byli loni v létě,je to nádherné městečko.A umím si představit ty trhy tam,škoda,od nás je to přece jen pořád dost daleko,jinak bych tam jela ihned také. Hezky si to tam užij.

      Vymazat
  9. Holky,to jste mi po ránu daly s tím ovocem politým čokoládou. Každý rok jsem si ho tady ve Vídni dávala,speciálně jahůdky zalité čokoládou a letos jsem si na špejli dala též a ledva jsem jednu jahodu dala do pusy, už jsem letěla ke kýblu,plná chlupů byla a protože je to zalité čokoládou, není to samozřejmě vidět!Pak jsme s manželem šli ihned do nedaleké hospody a číšnice mi ihned musela přinést vodu a housku,abych to z té pusy nějak dostala,i když to bylo už pryč, měla jsem žaludek přesto celý večer ještě jak na vodě. Už NIKDY vícekrát jídlo ani pití na vánočních trzích, při té hrůzné představě,co nyní bylo,mě přešla definitivně chut.Je to logické,dělá se to narychlo,často v polních podmínkách a šup a je to.
    Jinak vániční atmosféra a vánoční osvětlení je tu nádherné,ale radši pro jistotu příště už bez jídla a pití.
    Přeji Vám všem krásné a úžasné vánoc,at jste,kde jste.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Oj, fujky, tak to mě moc mrzí. Já nic chlupatého naštěstí neměla :D. Měla jsem maliny a mamka jahody a všechno čerstvé, dobré.

      Vymazat
  10. Tak já jsem jedna z těch, které Vídeň zbožňují a líbí se mi třeba daleko víc než Praha (nic proti ní, je taky nádherná, ale nějak blíže mám k Vídni). Vždycky, když tam jedu, tak jsem z ní unešená a nadšená..Líbí se mi po architektonické stránce, atmosféra i její bohatá historie. Líbí se mi vstřícní lidé, kteří v ní žijí, módně oblečení pánové a vkusné ženy.
    Ceny jsou sice trošku vyšší, ale tak je to přece hlavní město..
    A názor, že to není hezké město jsem slyšela poprvé.
    Ale jinak hezký článek, Bez :)

    OdpovědětVymazat

Prosím ve slušnosti ....