30. 9. 2012

Koktejl pro krásné rty

Podzim je obdobím, kdy se moje rty připravují na boj. Neustálý boj s mojí maličkostí o to, kdo vyhraje. Většinou to bylo 0:1 pro mě a já pak celou zimu chodila doslova s krvavými rty. Pak jsem se ale po shlédnutí několika videí a přečtení několika chytrých článků rozhodla s tím něco udělat a preventivně bojovat. Nečekejte recept na domácí lehký scrubík. Ten je totiž pro loosery, kteří nikdy nezažily peklo v podobě rozkousaných, rozpraskaných rtů do krve. Ikdyž taky budeme brousit, ale něčím daleko drastičtějším.

Pomůcky:
  • kartáček na zuby – extra měkkýSAM_0867
  • kuchyňská sůl
  • vazelína
  • jedlá soda/pasta na zuby
  • olivový olej
  • balzám na rty – hodně hutný a mastný
1)Pokud máte rty v tomto stádiu, je péče více než nutná. Jenže balzámy nám sice rty hydratují, my se ale potřebujeme předně zbavit odumřelé kůžičky na rtech.
SAM_0866
2) Proto si připravíme speciální koktejl, který nám pomůže odstranit mrtvé části kůže.
1
Jedlá soda – aby nám to trochu pěnilo a rty řádně vysušilo. Říkáte si, že další sušení je blbost, omyl přátelé. Tím, že rty víc vysušíme, oddělíme více odumřelé kůže. Navíc je další složkou mastný přípravek, takže šíleného přesušení se bát nemusíme. Soda navíc obsahuje jemné částečky, které budou působit jako peeling. Kdo se jí bojí, použije svoji oblíbenou zubní pastu, která dodá pocit svěžesti.
Kuchyňská sůl – bude to asi trochu štípat, pokud se vaše rty potýkají s krvavýma místečky, ale sůl nám to pěkně vydezinfikuje, zacelí a taky bude ve svojí krystalové podobě působit jako abrazivní složka (na peeling).
Vazelína – ta nám to pěkně spojí, aby se nám koktejl lépe nanášel na rty, lépe nám vše drželo pohromadě a zajistí to, aby nám neunikalo při dření rtů zbytečně moc vlhkosti. Navíc s ní dření nebude tak hardcore (kdo umí fyziku, něco o tření,teplu atd. ví). Je možné vazelínu nahradit olivovým olejem. Tak přidáme směsi pěstící složku.
Všechno to naházejme do mističky, smíchejme v množství vlašského oříšku a o konzistenci pasty.
3) Malé množství nabereme na zubní kartáček, který by měl být jemnější (nechceme si rty poranit) a krouživými pohyby se snažíme vše jemně !!! zapracovat do rtů. Dáváme pozor, abychom kartáčkem přejížděli pouze rty, nikoliv okolí rtů, jinak skončíte jako slečna po hodně krušné pracovní noci. Až budeme spokojené s výsledkem, vše smyjeme vodou a rty osušíme čistým ručníkem/vatovým tamponkem.
SAM_0868
4) Rty máme obroušené. Měli bychom se tak dostat k výsledku, kdy jsou rty bez kůžiček okolo, ale asi nás trochu pobolívají/pálí a jsou zarudlé. Dalším krokem proto navrátíme rtům hydrataci. Co k tomu budeme potřebovat ?
SAM_0869
1. Nějaký hutnější, výživný balzám na rty s hodně mastnou konzistencí. Natřeme jím jemně rty, za pomocí štětečku. Nesaháme si na obroušené rty prsty (mohou mít trhlinky, do kterých nechceme zanést infekci). Já používám oblíbený Saloos BioKarité (malý typ ode mě, pokud někdo trpíte na opary jako já!  Od té doby, co ho používám na večer, se mi ještě ani jeden neudělal).
SAM_0870-horz
2. Vazelína – ta tady není jako hydratační složka. Sama o sobě totiž nehydratuje. My chceme ale, aby se nám rty nasákly maximálně balzámem, který jsme nanesli a tak po chvilce naneseme malé množství vazelíny přes balzám. Tak uzamkneme výživu a hydrataci ve rtech na delší dobu.
5) Vše necháme vpít do rtů. Možná se to někomu může zdát jako drastická péče, ale za mě můžu říct, že to opravdu dobře funguje. Pokud vše děláme jemně a opatrně, dobereme se výborného výsledku, který rty pěkně připraví na nanášení rtěnky/balzámů a na mrazy.
SAM_0874
Formspringme                  Youtube               Facebook                    Twitter
BEZEGA_thumb4_thumb_thumb_thumb_thum[2]

21 komentářů:

  1. já sice netrpím ani až takhle na suché rty a tak si postačím se scrubem z cukru a vazelíny a pořádnou vrstvou balzámu, ale rozhodně je to dobrý trik, kdyby se mi někdy něco podobného se rty stalo :)

    OdpovědětVymazat
  2. Super tip, v jakém poměru se má vazelína, sůl a jedlá soda smíchat?
    Děkuji

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Poměr jsem fakt nepočítala :D. Ale je v článku napsáno, že to má být o konzistenci pasty a o velikosti vlašs.ořechu. Tak sypej a uvidíš.

      Vymazat
  3. Velmi šikovné:)! Moje rty vypadají snad ještě hůř než tvoje:D! Můj problém je ale taky to, že málo piju a potom ty rty vypadají, tak jak vypadají:/. Kartáček jsem zjistila, že je velmi dobrý pomocník, pokud s ním manipuluji velmi opatrně:). Takže převelice děkuji za dobrý tip:)!
    http://some-thing-and-no-thing.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  4. V zimě jsem na tom podobně jako ty, a podobná procedura se mi už x-krát osvědčila. Rty masíruju kartáčkem po celý rok, protože se mi vysušují fakt hodně.
    Bezva článek!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, ano..samostatně kartáček na peeling použiji ráno pro rychlovku někdy ;).

      Vymazat
  5. Skvely tip :) určite skusim, moje pery su prave teraz celkom suche takže im to určite pomože :)

    OdpovědětVymazat
  6. Super tip a sama sem tak provozuji :)

    OdpovědětVymazat
  7. Tak to je něco přeně pro mě! Trpím na suché rty občas i v létě a v zimě moje rty opravdu trpí a o oparech raději ani nemluvím, to je jedna velká katastrofa.

    OdpovědětVymazat
  8. Ty jooo, tak to dík moc za typ! Já mám neustále suché rty a v zimě rozpraskané rty. Curaprox kartáčky 4ever :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když mě se tak líbí jejich design a žádná jiná firma snad nenabízí tyhle super jemné ;).

      Vymazat
  9. To já si jako správný looser dělám jen klasický domácí peeling z medu, olivového oleje a cukru :D Pokud někdy seberu odvahu, tak vyzkouším tvůj tip :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) však každému dle jeho chuti. Navíc ten tvůj peeling zní k sežrání :D.

      Vymazat
  10. No doslova k nakousnutí! :) trpím teď stejně popraskanými rty a štve mě to!Vždycky mi stačilo tisíckrát denně se namazat Labellem a bylo po starostech, ale teď už ani balzám od Neutrogeny nepomůže. Hned jak přijdu domů, jdu na tenhle peeling taky! Děkuju za inspiraci :)

    OdpovědětVymazat
  11. To vypadá úžasně.. vyzkouším to děkuji

    OdpovědětVymazat
  12. Skvělá inspirace, určitě vyzkouším :)

    OdpovědětVymazat
  13. Tak tohle vypadá skvěle! Já bohužel také trpím na podobné problémy jako Ty, takže se mi to bude určitě hodit :-)

    OdpovědětVymazat
  14. Určitě vyzkouším :))! Na tuto dobu ....ideální ! :)

    OdpovědětVymazat
  15. Je to super! Díky moc! Odhodlávala jsem se k tomu několik týdnu, trochu jsem se bála, ale štípalo to jen malinko, zato úleva obrovská. Doporučuju!

    OdpovědětVymazat

Prosím ve slušnosti ....