7. 7. 2012

Tipy proti pocení a při pocení

Článek se přímo nabízí v těchto dnech, nemyslíte ?  Mám někde hluboko v hlavě zakořeněno, že pocení je nežádoucí a nechutná věc. Ani nevím proč a jak se to tam dostalo, ale už mi to asi nikdo nevymaže. Jedná se o naprosto přirozenou věc, základní tělní funkci, potí se všichni, někdo méně, někdo více, takže nemusíme být vůbec znechuceni někým, komu se na tričku rýsují propocené šmouhy nebo kola podpaží. Přesto si řekneme fuj a rychle kontrolujeme své ošacení. Šťastnějším z nás, je i v létě dovoleno makeup. Pokud se s ním v létě chce někdo trápit, prosím, ale pro mne, s mastnější pletí a nadměrným pocením v obličeji je tabu ( dobře, ani se mi s ním nechce patlat ). Mám tady několik osvědčených tipů, které jsem vyzkoušela na sobě, takže mohu posoudit, co z toho fungovalo na mou osobu.  Jedná se o věci, které pomohou proti pocení a o tipy, které aplikovat, pokud už k oné pohromě došlo a my se potíme.

image

Nejdříve bych rozebrala asi všeobecné věci, které všichni ví, málokdo je dodržuje, ale jsou to jednoduché postupy, které nám mohou pomoci. Nebudu tyhle postupy nějak více rozebírat…..

například holení. Podpaží, intimní partie, všude zde se z chloupcích usazují bakterie, které napomáhají šíření pachu z potu. Zápachu se tedy zbavíme, pokud si své strniště na těchto místech budeme udržovat holé. Nejznámější variantou proti pocení jsou deodoranty a antiperspiranty. Snad už každému je jasné, že co má v názvu deo je zabíječem dále zmiňovaných bakterií, tudíž nám zatočí se zápachem, ale pocení moc nesníží. Účinnější je v tomto případě antiperspirant. Doporučila bych z vlastní zkušenosti značky jako: Garnier, Rexona a Vichy. Jiné na mě osobně nezabírají vůbec. Příčinou nadměrného pocení může být i nemoc štítné žlázy. V tomto případě je nutné se poradit s lékařem. Stejně tak může být velkým spouštěčem pocení menstruace, klimakterium a jiné hormonální změny.Pocení se můžeme vyhnout takovými lehkými způsoby, jako je nošení vzdušného, volného oblečení z přírodních materiálů (bavlna..). Existuje oblečení, které je určeno na odvod potu ! No a dostupným řešením je větrák nebo klimatizace v místnosti/autě …Bohužel, pro mě je klimatizace tabu a nevydržím v takové místnosti dlouho. Okamžitě začínám kýchat a z dovolené s klimatizací jsem si přivezla ošklivou chřipko angínu.

Kořeněné jídlo

Pokud si někdo v teplotách nad 20 °C holduje na steaku s chilli papričkami, je jasné, že se jeho tělesná teplota zvedne na plné obrátky a spotí  se i na místech, o kterých jindy nevěděl. Snažte se vyhýbat všemu, co je hodně kořeněné. Pozor – sůl působí opačně. Pomáhá nám zadržovat více vody v těle. V Tunise mi bylo doporučováno hodně solit, abych se tolik nepotila, ale rozhodně to nezkoušejte. Přivodili by jste si tím akorát tak žaludeční problémy a jiné zdravotní komplikace. Pozor i na horké nápoje a jídla !!!

Stres a pohyb

Při rozčílení se často setkáváme s takzvanými návaly (horka, zimy, potu..). Snažme se tedy vyhýbat většímu stresu, nadměrné  tělesné aktivitě a rozčílení. Sportovci, kteří jsou zvyklí, těm horko nevadí. Ale sezónní nadšenci by si měli dávat pozor. Nadmíra horka, větší pocení a to nemluvím o nebezpečí úpalu. Pocení má souvislost s psychickým stavem a často si lidé při sugesci dokážou přivodit i nadměrné pocení.

Léky

Některé léky, které bereme během roku, nám v létě mohou způsobit větší pocení, proto je dobré, přečíst si příbalové informace ke svým lékům a poradit se s lékařem o případné jiné alternativě, či dočasnému vysazení. Sem může patřit i antikoncepce.

image

Dovolila jsem si rozebrat možnosti proti pocení do dvou skupin. Jednou budou přípravky chemické a druhou něco na přírodnější bázi. Začala bych těmi chemickými.

Botox

Principem účinku je zabránění převodu vzruchů z určitého typu nervových vláken na potní žlázy a tím dojde k výraznému omezení až zastavení pocení. Zákrok se provádí ambulantně. Účinek nastupuje 1–3 dny po aplikaci. Nejde sice o trvalé vyléčení, ale efekt přetrvává v ošetřené oblasti 8–12 měsíců. (zdroj: http://www.rodina-finance.cz/zdravi.206/jak-bojovat-s-nadmernym-pocenim.21148.html ) Tato možnost je více finanačně nákladná a tak ne pro všechny dostupná. Někdo je přesvědčen, že by tento postup nikdy nepodstoupil.

Driclor

Mluvila jsem o něm v minulém videu. Používám ho druhým týdnem. Ovšem jeho aplikaci a používání jsem si mírně poupravila dle sebe. Budu na něj dělat ještě samostatnou recenzi, takže se mi nechce se příliš o něm rozepisovat. Za sebe můžu říct, že opravdu dobře funguje. Cenově vychází v lékárně okolo 130,-. Seženete jej tedy v lékárně nebo na internetu, volně prodejný bez předpisu. Jedná se o lahvičku s roll-on částí, která se nasadí a používá se, jako klasický roll-on deodorant. Někdo si stěžuje, že štípe. V další recenzi, se ode mě dozvíte pár triků, jak štípání předejít.

Excipial Deo forte

Pokud vás trápí pocení v obličeji a bojíte se na něj aplikovat Driclor, vyzkoušela bych tento, který mi doporučila lékárnice. Já v něm vidím rozdíl jedině v jeho formě. Tohle je krém, který je pro mnohé lepší nežli roll-on a tak se vám bude lépe aplikovat. Driclor mě ve tváři štípal, tenhle neštípal vůbec. Ale účinnější mi přišel Driclor. Dostupný v lékárnách nebo na internetu za cenu okolo 160,- bez předpisu.

Vichy apod.

Zkoušela jsem ještě nějaké rozpustné tablety, léky a Vichy. Nic z toho na mě nezabralo. Ale zase podotýkám, že se jedná jen o mou reakci, takže nechci nikoho odrazovat. Na mé nadměrné pocení tohle byli ovšem malí pánové.

Přírodní pomocníci  a pomocníci dostupnější – některé tipy mám od své babičky, která má nádherný herbář s různými bylinkami a popiskami, na co která účinkuje a která část z ní je využitelná.

Šalvěj

Pokud někdo má rád bylinkové čaje, je pravá doba na to sáhnout po šalvějovém odvaru. Pitím 2 hrnečků denně bychom měli snížit pocení po celém těle, jelikož šalvěj stahuje potní žlázky. Výborné výsledky jsou po vypití 1 litru denně. Dobré je nechat odvar vychladnout a potírat s ním nejvíce potící se místa. Kdo ho má dostatek, doporučuje se klidně i koupel. Výsledky se ovšem dostaví až za měsíc pravidelných koupelí či pití, tělo si na něj musí zvyknout. Já jsem to vyzkoušela, nicméně výsledků jsem se dobrala jen malých. Skutečně jsem se po měsíci pití méně potila, ale nebrala jsem to poctivě, jelikož mi šalvěj vůbec nechutná. Pro mě tedy nevhodné řešení.

Jablečný ocet

Vypít denně jednu skleničku teplé vody se lžičkou jabl.octa, nalít skleničku octa do horké koupele nebo si postižená místa octem potírat a následně je omýt vodou. Ocet je pro mě také nepoživatelný a vzhledem ke své citlivé kůži, jsem to raději nezkoušela. Kdo to vyzkouší, prosím, napište mi, jak to na vás působí, nebo máte-li s tím někdo zkušenosti.

Rajčata

Pro mě poměrně neuskutečnitelný nápad, ale pro někoho kdo má zahrádku, proč ne ?! Čerstvá rajčata rozmixujeme a nalijeme do vany. Můžeme trošku zředit vodou a užijeme si koupele. Lze použít i džus z obchodu. Zkusí to někdo lokálně ? Já jsem zkoušela rajčata zamixovat do masky a na pocení to vliv nemělo, tak nevím.

Vodka

Ne, nečekejte, že vám doporučím denně vypít litr. Pak by vám sice bylo jedno, jestli se potíte, ale asi by se z vás za chvíli stal alkoholik. Dva panáky (malé) vody a jeden panák vodky slijte do nádobky a na vatový tamponek nalijte jednou za tři hodiny. Potící místa potírejte. Při aplikaci na obličej pozor !! Hlavně pozor na oči a následně se natřete nějakým dobře hydratačním krémem, hodně to vysušuje pokožku. Zkusila jsem a jen mě pálil obličej a měla jsem zarudlé tváře. Asi bude přeci jen lepší ta vnitřní aplikace.

Jedlá soda

To doporučuji zejména při pocení nohou. Do lavoru s teplou vodou nasypeme tři lžičky sody a necháme asi 10 minut nohy v lavoru namočené. Mělo by pomoci. Mě se nadměrně nohy nepotí, takže jsem nezkoušela.

Dětský pudr

To už je opravdu nouzovka, ale je to využitelné, tak proč ne. Po oholení stačí zapudrovat podpaží. Nejlepší je na to dětský pudr s azulenem. Nevydrží to dlouho, ale zkoušela jsem a je to moc dobré. Navíc to zabraňuje zarůstání chloupků. Dobrý je také na pocení dlaní.

No a co používat, pokud nic nezabralo a my musíme nějak fungovat…...???

Vyhněte se těžkým hutným makeupům, které mají maximální krytí. Pokud se potíte v obličeji, bude z vás za chvíli rozteklá vosková figurína. Vhodnější jsou BB krémy, různé tónovací krémy. Ne příliš mastné a hutné. Za mě mou doporučit BB krém Dream Girls nebo tónovací krém Balea.

Záchranou při pocení by pro vás měl být i pudr, se kterým to nebudeme přehánět, abychom si nadměrně nevysušili obličej a ten se nesnažil produkovat více mazu. No a pokud už jsme nalíčené, můžeme vše zachránit papírky na odsátí potu a mastnoty nebo obyčejným přiložením kapesníčku na obličej.

Jak jste na tom s pocením vy ? Zápasíte, berete to jako normální věc, nebo ani nevíte, že vaše potní žlázy existují ?

Formspringme              Youtube                 Facebook

BEZEGA_thumb4_thumb_thumb

15 komentářů:

  1. No pekný článok, užitočný teraz v lete. Ale priznám sa že potenie nejako teraz neriešim lebo sa potím komlpet všade (mám problémy so štítnou :p ) ale čo ma zaujalo ten tonovací krém od baley, nemáš s tým skusenosti? idem gugliť...

    nadkinsvet.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat
  2. V létě je mi celkem jedno jestli se potím, protože s tím počítám, ale v zimě je to otravný. Docela se bojím, že mám právě něco se štítnou žlázou, ptrotože to máme v rodině a všechny příznaky tomu nasvědčují :-/. Jinak super článek, něco mě i překvapilo, že se dá takhle pocení zabránit :)

    OdpovědětVymazat
  3. Používám Driclor a je to úžasná věc, jen to štípání no :(

    OdpovědětVymazat
  4. Pěkný článek. Mě prostě zatím nejvíc zabírá obyčejný adidas deodorant :D

    OdpovědětVymazat
  5. Z antiperspirantů používám Right Guard http://drogerie-petr.cz/shop/index.php?route=product/product&product_id=447, a můžu říct, že nic lepšího proti pocení jsem ještě neměla, navíc za tu cenu. Doporučuji :)

    OdpovědětVymazat
  6. Super článek :) Mám problémy s pocením hlavně v obličeji, tam se potím snad nejvíce.. a jinde skoro vůbec (nechápu to), takže ten Excipial určitě zkusím...
    Jinak tónovací krém Balea je skvělý.. ;)

    OdpovědětVymazat
  7. Nezaápasím, používám Driclor, neštípě mě nikdy, ani v ksichtě, protože používám hlavu a vím, že musí přijít na suchou, odmaštěnou pokožku.

    OdpovědětVymazat
  8. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  9. skvělý článek :) já se nejčastěji potím na T-zoně :/ jinak dětský pudr vyzkouším, vypadá to dobře :)

    OdpovědětVymazat
  10. Osvedčil sa mi detský púder/pravda pokiaľ mám oblečenie s rukávmi/pretože v podstate zabraňuje rozkladu baktérií, ktoré spôsobujú zápach. Takže aj keď sa spotíte, nepáchnete.

    OdpovědětVymazat
  11. Bezvadný článek. Potím se pod pravou paží a hlavně v zimě mě to hodně obtěžuje. Používám Driclor, ale musím jej aplikovat přes den, abych vydržela to štípání, večer prostě neusnu, vzbudím se.

    OdpovědětVymazat
  12. Koukám, že jsme se tématicky s tímto článkem sešly, dokonce i ve stejný den :) Akorát tys to vzala mnohem zevrubněji. Excipial mám v oblibě, ale na Driclor si asi nikdy netroufnu. Pak mám ještě pár oblíbenců, jak z drogerie, tak přírodní výrobky. A jak píšu, pocení je přirozený proces každého těla, takže je podle mě blbost snažit se mu totálně zamezit, ale spíše se soustředit na odstranění tělesného pachu. Nehledě na to, že podpaží a všechny žlázky v něm jsou dost ošemetná záležitost, hlavně pokud jde o různé vážné nemoci, některé druhy rakoviny nevyjímaje. Takže raději opatrně.
    Verunka

    P.S. Rajčatová koupel mě nadchla, ale nemám ji kde provozovat - nemám vanu :D A tuším, že některé partie těla by tenhle vitamínový očistec nemusely úplně dobře snášet... ;-)

    OdpovědětVymazat
  13. Skvělý článek ;) a na Driclor taky nedám dopustit :))

    OdpovědětVymazat
  14. Já s strašně potím , mám nadměrné pocení chodidel , dlaní , na obličeji a v podpaždí .. myslím si , že nic se štínou žlázou nemám , protože to mají spíš lidé , co jsou tlustý a myslím si , že já tlustá nejsem , když mám 176 cm a 58 kg .. fakt mě pocení štve , v létě je mi to jedno , ale v zimě je to strašný:/ Takže určitě vyzkouším ten Driclor a dětský pudr , nevíte někdo kolik dětský pudr stojí ?:)

    OdpovědětVymazat
  15. Sice se píše, že botulotoxin nevydrží věčně ale já byla na jeho aplikaci asi před dvěma lety a stále se mi nadměrné pocení nevrátilo. Doporučuji si ale před aplikací přečíst http://www.plastickachirurgie.com/poceni-lecba-p275.html a pořádně se informovat u lékaře.

    OdpovědětVymazat

Prosím ve slušnosti ....