22. 7. 2012

Skříně na míru

Tohle je trošku větší oříšek v rámci DIY. Ale zvládne to každá ženská sama, bez pomoci chlapa siláka. Možná jen, kdyby byl ochotný vám vystrkat onu skříňku někam, kde ji budete moci zkrášlovat.

Co budeme potřebovat ?

  • šmirgl papír , popřípadě ostřílenější si troufnou na brusku a brusné kotouče
  • barvu na dřevo/lak
  • šroubovák
  • místo, kde se nepráší a nechodí okolo lidi/zvířata
  • papíry/igelit na zem – aby barva nekapala třeba na koberec
  • miska na barvu s držákem na otírání barvy
  • štětec popřípadě váleček
  • ředidlo – na případné smytí barvy
  • profesionálové budou mít rukavice, já barvila bez a taky podle toho moje ruce pak vypadaly

POSTUP:

Nejdříve si vymontujeme příčky/poličky ze skříně, aby se nám lépe natíraly a dostali jsme se lépe i k vnitřku skříně. Stará skříň byla natřená základovým lakem. Na ten by se barva nechytala a tak jsem musela celičkou skříň obrousit (je to fuška, ale stojí to za to). Po obroušení přišel na řadu šroubovák a kladívko. Vše co vyčuhuje zaklepat zpět, nahradit staré šroubky a hřebíčky, utáhnout nožičky, prostě dát ji pěkně dohromady, aby něco vydržela, když už jí dáváme nový kabát.

Připravíme si barvu do misky a zvolíme si, čím budeme skříň natírat. Nejsem profesionál a rozumím tomu asi jako pečení krocana, ale zvolila jsem dle úsudku malý váleček na glazuru pro větší plochy a malý štětec na glazuru na detaily.

Obroušenou skříň zbavíme prachu z broušení vlhkým hadříkem (ne mokrým) a necháme ještě pro jistotu zaschnout zbytek vody. No a můžeme natírat. Všechny nerovnosti a zbytky barvy bychom měli mít pěkně zabroušené, takže nám to půjde jedna radost. Má barva byla lesklá, ne matná. Udělala jsem jeden nátěr nanečisto, do kterého jsem se ale snažila minimálně zasahovat. Pěkně jsem nechala nátěr zaschnout…což znamenalo 3 hodinky času. Mezitím jsem natřela vymontované police a taky je nechala schnout. Dál jsem už načisto , to znamená opatrně, ale rychle, nanesla konečnou vrstvu a nechala schnout celý den. Lak je prevít a kdyby se nenechal dostatečně zaschnout, přilepili by jste jak sebe, tak věci, které na poličkách chcete mít.

Druhý den už jsem jen dotáhla případné nerovnosti a mohlo se stěhovat na své místo.

PS: když to mamka viděla, hrozně se jí to líbilo, takže jsem druhý den brousila/natírala atd. ještě stoleček, poličku, malou komodu…..už nechci bílou ani vidět, protože smýt to z rukou, vlasů apod. byla ta největší sranda….

SAM_9577-horz

Formspringme                Youtube                   Facebook

BEZEGA_thumb4_thumb_thumb_thumb_thum[1]

23 komentářů:

  1. vyzera to super.... moja mamina si cely byt zariadila takym stylom ze renovovala stary nabytok a cely byt je v stylu vintage a vyzera to uzasne minule sme dokonca videli nabytok v obchode za vyse 2OOO eur a vyzeral rovnako ako ten co si vyrobila moja mamka :o) nastastie som po nej ten zapal pre DIY zdedila aj ja... len skoda ze do nasho noveho bytiku chcel priatel uplne novy nabytok... ja tiez priznam sa ale bavila by ma aj ta vyroba...hold musim sa nechat unasat mojou kreativitou pri zariadovani a vyrabani doplnkov :o)

    OdpovědětVymazat
  2. Pěkný to máš, světlý nábytek je stejně nejhezčí :)

    OdpovědětVymazat
  3. Mamka by mě to asi udělat nedovolila,ale stejně se mi to líbí a to mi mamka vzít nemůže.

    OdpovědětVymazat
  4. Vypadá to skvěle, konečně bych měla kam dávat knížky :D Asi zkusím taky něco takového podniknout :D R.

    OdpovědětVymazat
  5. Hezké ale mě se do te mistnosti víc líbila ta puvodní.

    OdpovědětVymazat
  6. Super! Chtěla bych si za nějaký čas zařídit nový pokoj do bílo-černo-červena a právě by se mi líbil bílý nabytek. Je to skvělý!

    kajina-s.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  7. jsi šikovná. vypadá to pěkně. :)

    OdpovědětVymazat
  8. Ahojky. Neporadila bys mi, jak barevne zrenovovat starou knihovnu? Je sice drevena, ale povrch je hladky leskly bezovy, takze asi by mi na nej zadna barva bez obrouseni nechytla co? :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Klasický lak, takže můžeš zkusit někde, kde to nebude vidět nanést tvou vybranou lak barvu a čekat, jestli nezteče a nebo se bude správně chytat, nebo to rovnou obrousit a máš jistotu ;).

      Vymazat
    2. s tim brousenim bych to videla tak na tyden :-D Ale predpokladam, ze tech laku bude asi vic druhu ne? Tak mozna netery by chytnout mohl.......

      Vymazat
    3. :) zeptej se přímo v prodejně, oni ti určitě poradí. Já chtěla vyhladit nerovnosti apod. takže i proto jsem brousila :).

      Vymazat
  9. si šikovná, už keď som prvý krát videla fotku skrine, ktorá bola ešte v procese už som sa tešila na článok! totálne zbožňujem takéto prerábky, vymýšlane a kutilstvo :) dobrá práca!

    OdpovědětVymazat
  10. To je super, ta bílá se mi líbí o hodně víc než světlé dřevo :)

    OdpovědětVymazat
  11. Skříň vážně prokoukla a vypadá daleko líp... moc povedená proměna :)

    OdpovědětVymazat
  12. Ty si moja hrdinka teraz :D . Nemusím íst´ do IKEI !
    D´áááákújém ...

    OdpovědětVymazat
  13. Ahoj zvu tě na moji giveaway, kde můžeš vyhrát 4 odstíny krémových stínů Maybelline color tattoo :)

    OdpovědětVymazat
  14. nemůžu si pomoct, ale předtim ta skříň byla mnohem hezčí :)

    OdpovědětVymazat
  15. Krásné... bílá prostě vede. :)
    Já mám doma světlé dřevo, ale myslím si, že kdyby taťka viděl jak tu "bílím" skříně, které mi tenkrát koupil asi by dostal infarkt, ale až budu ve vlastním určitě si pořídím bílé kousky nábytku s kombinací tmavého dřeva... :)

    OdpovědětVymazat
  16. woowo toto je super dakedy to možno použijem ;)

    OdpovědětVymazat
  17. Dobře Ty, holka! Na to bych si netroufla! Vypadá to fakt pěkně.
    S pozdravem Darinka Lautrnice

    OdpovědětVymazat

Prosím ve slušnosti ....