24. 6. 2012

Tunisian holiday–summary

Ahoj, ahoj….kdo sleduje ve velkém FB, už jistě ví, že má ctěná maličkost je doma z dovolené. Mám tu tisíce restů, takže návrat probíhá polehoučku a já jen doma kmitám jako včelička, abych vše stihla dát do pořádku a nastoupit i na blogovou a video scénu zase v plné síle. Ke všemu jsem si z klimatizace přivezla ošklivou angíno chřipku, kterou se snažím zažehnat, abych mohla vyrazit zase mezi lidi. Akcí je hodně, času málo. Ale alespoň bude materiál na články.

Přemýšlela jsem, jak tohle pojmu, abych vás tu nenudila k smrti věcmi, které si můžete zjistit na googlu, tak přeskočíme veškeré zeměpisné, historické, politické povídačky. Kdo by chtěl něco vědět, dám mu telefon na naši tuniskou průvodkyni a můžete s ní pokecat. Asi to rozdělím do více článků. Jeden bude čistočistě o kosmetice, kterou jsem se tam snažila sehnat a věřte, že to není jednoduchý úkol v takové zemi. Tenhle bude takové shnující video info, co jsem zhruba, říkám velké zhruba zažila.

V rámci zachování soukromý pro mé nejbližší, jsem vypustila velkou část fotek a videí. Jednou se tam matinka stejně mihne (aneb ta hezčí moje část). Nechtějte po mě fotky v plavkách, ani fotky jídelny a záchodů, jak to všichni děláme a na každé dovolené fotíme. Na outfity nehleďte, jsem ten typ, který raději něco vidí a na tůry atd. se raději vydává v pohodlném a bezpečném oblečení. No a večer se vyfiknu, ale to už mě nikdo, jako na potvoru nefotí.

Zažili jsme hodně z téhle země, také díky tomu, že jsme měli připlaceného průvodce, který nás bral na různá místa a jeli jsme na jeden ,,oficiální,, výlet, kam se dostanou běžní turisté. Jako dvě blondýny, jsme si zažily opravdu krušné chvíle a to jsme nechodily nějak hodně odhalené. Ještě, že mám pro strach uděláno. Bohužel po převratu, který u nich byl, se země pomalu sune k horšímu období. Důkazem bylo i malé povstání lidu na hlavní třídě před Medinou, kam nás doprovázel obrněný transportér a naše vystupování z autobusu doprovázeli vojáci se samopaly. Pak se vše ale uklidnilo a nic hrozného se nestalo. Vyhnuly se nám i střevní potíže, které měl okolo nás skorem každý. A to jsem jedla všechno, co jsme chtěla, ikdyž mamka šílela, když jsem jedla mandle v cukru od místního prodejce na pláži a dostala jsem slívy zadarmo od prodejce ovoce (neumyté). Oproti tomu kamarádka, která si myla snad i zubní kartáček převařenou balenou vodou a až pak si čistila zuby balenou, nejedla nic jiného než cereálie, se nehnula týden z hotelového pokoje.  Co jsme viděli ? Hammamet jižní i severní– na vlastní pěst trhy a město, Hammamet Yasmine – novější část, tou jsme jen projížděli. Kartágo, Tunis, Sidi bou Saíd, Medinu, Saharu, koupele, muzea, největší místní mešitu (zvenku- dovnitř ženský nesměj)……Pak vesničku s tuniskýma rodinkama, ale nevzpomenu si za boha, jak se to jmenovalo, vím jen, že byli bohatí, ikdyž neměli ani záchod, protože měli 20 olivových stromů. Svezla jsem se na ťavě (jak krásně říkala naše delegátka – slovenka) a přežila ve zdraví a neokradená smlouvání na trzích (to já ráda a kdyby tohle bylo u nás, hned by se mi lépe nakupovalo). Večer jsem si zatančila mou oblíbenou bachatu a učila ostatní kouřit shishu (obvzlášť silný tabák s námi pak dělal divy a půlka osazenstva se po..blinkala). Odvezli jsme si spoustu vzpomínek, nezapomenutelných věcí, nějaké ty suvenýry a hodně poznání o další zemi. Dokonce jsme navazovali vtahy v rámci naší republiky a jsme pozvané na Moravu, kde si snad splním svůj velký sen a skočím si padákem (tedy až si našetřím). To je ode mě zatím vše…kdyby někdo chtěl vědět detaily atd. prosím zde, nebo raději na formspringme !!

Formspringme         Youtube            Facebook

BEZEGA

22 komentářů:

  1. Skvělé video:) Já byla v Tunisu před 2 týdny, ale neodvážili jsme se jet někam do centra, jakože s taťkou + 3 blondýny :-D Všichni mi říkali, že nejhorší to je v Turecku (kde jsem byla minulý rok), ale s tímhle se to srovnat nedá. Nemohla jsem vklidu ležet ani 10 minut u bazénu, aby se u mě někdo nezastavil :-D Příště až pojedu do podobné země se barvím na hnědo!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem v Turecku byla už 3x. Je pravda, že otravovali občas, ale byli jsme i na vlastní pěst v okolí, kam se nevydají turisté a nikde nebyl takový problém, jako v Tunise. Šílené !! Mamku to tak ,,zhnusilo,, že se rozhodla do Tunisu, že už nikdy ne. Holt nadržení chlapy a pravda je ,že si to spousta turistek dělá samo ale. Jezdí tam za sexem a pak se diví, že je berou jak lehké davajky. Já na ně kolikrát byla už dost nepříjemná a musela jsem z jednoho obchodu opravdu rychlým krokem odejít a to za námi ještě sprostě nadával, protože jsem se nechtěla od něj nechat ošahávat při zkoušení tuniky, bohužel tam nemůžeš nic moc dělat, protože oni nejsou na odpor žen venku zvyklí. Fakt se nedá Turecko přirovnat. Tam kde jsem tedy byla já, to bylo úplně jiné.

      Vymazat
    2. Já jsem byla v Tunisku (poprvé rušnější Sousse a podruhé úžasná Djerba) dvakrát s přítelem a moc se mi tam líbilo, určitě se chci vrátit. Jsem taky blondýna, takže na mě chlapi letěli:D Sama s ženskýma bych tam asi nejela, ale tím, že jsme byli s přítelem, tak to bylo v pohodě. Každopádně když se ode mě na chvilku hnul, už tam byl nějaký jiný chlap:D

      Vymazat
  2. Já byla letos o Vánocích v Egyptě a docela mi to lezlo na nervy a to jsme celou dobu byli v hotelovém komplexu, kde tudíž byli z místních jen zaměstnanci. Lezlo mi to na nervy už tak třetí den, jak na mě furt hvízdali, volali, šahali, koukali:D...A to se pořád ještě drželi, protože to byli zaměstnanci! Například jeden číšník řekl mojí mamce (po které ale také jel:D), že si mě chce vzít a pořád za náma lezl a dával mi kytky na stůl, ptal se na číslo pokoje atd.. nejdřív to bylo takové srandovní, ale po chvilce nám to začalo lézt na nervy, navíc mi to bylo dost trapné, tohle je ale taková klasika v těhle zemích no. A to jsem prosím pěkně brunetka! Co tím chci říct? Že si nedovedu představit, jaké to bylo v TUNISU, za zdmi hotelu, mezi "reálnými" obyvateli pro blondýnky! :DD ... Můžeme být rádi, že tě máme doma a nemáme místo tebe stádo velbloudů :P:) ...

    PS: Jinak s tebou souhlasím, že těžko se pak rozčilovat, sama jsem byla jen v tom avizovaném Egyptě a Turecku a vždy jen na válendu v hotelu, ale vždy tam bylo spousta turistek, co se těmahle přismahlíkama nechali zverbovat do pokojů a oni to potom zkouší snad na každou turistku no, kór když tam je člověk třeba jen jako "dámský zájezd" a žádný chlap, to jsou pak jak utržení od řetězu:D...

    PS2: Video je moc pěkné! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naprosto přesně napsané. Mě už to pak taky obtěžuje, když jsou moc dotěrní. Nechápala jsem známou, která říkala, že si tam jezdí zvedat sebevědomí. Vždyť oni jsou takoví, že by snad vlezli i na ...já nevím co. Dokonce jsem s jedním takovým měla takový menší ,,pohovor,, o tom, proč to dělají a řekl, že prostě když evropanka dá, proč by to nedělal :D. Osobně nechápu, jak si tohle sakra můžou dovolit zaměstnanci. Ale nic nezmůžeš. Známá si šla takhle v Tunise stěžovat na recepčního, že jí i volal do pokoje neustále a pak se bála a zamykala se na noc. A šéf jí na to řekl jen, že se o to postará a nic samozřejmě. Řekl si, že si chtěla ženská užít, teď si to rozmyslela, tak ať se bojí.No neboj, nám se fakt nic strašného nestalo. Věděla jsem, jak se k nim chovat. Nebýt přehnaně kamarádská, říkat, že přítel je na hotelu , nebo v jiném obchodě kousek apod. zase nemůžeš být hnusná, protože pak by tě hnali. Úplně samy dvě jsme nikde nebyli, jakože úplně mimo turistickou oblast. Když jsme tak jeli, tak jedině s delegátem, co byl Tunisan, ale uměl anglicky, česky a zdá-lo se, že je docela poevropštěný, ale stejně se tomu nedá věřit na 100%.

      Vymazat
    2. Jo a s těma velbloudama si mě dostala, protože jeden už začal průvodci slibovat sto velbloudů, když mě druhý den přivede zase (to jsme byli v té vesničce) a já mu na to říkám, to je dost málo kamaráde, takže bye bye, vidíš a ukázala jsem na vlasy - gold mu říkám, musíš přidat. Tak se průvodce chlámal jak pitomej a šli jsme rychle pryč.

      Vymazat
  3. Hezky zpracované video. V Tunisku jsem byla cca ve 12ti a moc mě nenadchlo, více se mi líbil třeba Egypt. Ale v obou zemích mi přišli domorodci hodně vlezlí a dotěrní a to nemám ráda. Chce to jet asi s chlapem a pořádně velkým, aby dali pokoj :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jj, známí, co jsme tam měli, tak ti mají taťuldu pořízka a na manželku si nedovolili vůbec, ale dceru , tak na tu už taky doráželi, takže měl co hlídat :D.

      Vymazat
  4. Moc hezky si to zpracovala. Dívat se na to byla jedna radost :-).
    Ale tuto oblast osobně já přímo nesnáším a asi bych tam nikdy na dovolenou nejela :-(.
    D.

    OdpovědětVymazat
  5. Mamka je vážně krásná :-)
    Závidím ti dovolenou ;-) Ani už nevím, jak to u moře vypadá :-D
    A že by mě zrovna pohoršovaly tvoje outfity? Vždyť sis tam jela užívat :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Pěkné video, dovču celkem závidím :). Jak se ti tam líbili kluci? Kromě tvého oblíbeného černouška :) a teď nemyslím chování, ale spíš fyzicky? :)

    OdpovědětVymazat
  7. To musela být moc hezká dovolená :-) http://bubblewhispers.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  8. Jak se říká, všude dobře, doma nejlíp...ale ne s tím bych nesouhlasila, určitě to bylo úžasné, mně se v Tunisku taky neskutečně líbilo :) celkově téměř všude se mi líbilo...ale víš co? Těším se až tu napíšeš něco o návštěvě Moravy, já říkám pořád že je u nás krásně:)

    OdpovědětVymazat
  9. Ach :), krásné vzpomínky pro mě! Byli jsme s přítelem v Tunisu už 3x a ta země mě nadchla. Je pravda, že už je to asi 3 roky od poslední návštěvy, kdy ještě nebyly takové nepokoje.. Hrozně se mi líbilo Sidi bou Saíd. Viděli jsme taky spoustu měst a míst a miluji vůni jasmínu :). No a jelikož jsem dříve byla také blondýna, nebylo opravdu vůbec příjemné, být chvíli sama na pláži ;). Jinak pro mě nádherná dovolená s nádechem exotiky!

    OdpovědětVymazat
  10. Moc hezké video a ta písnička je fakt dobře zvolená. Tvoje mamka je fakt kočka ;).

    OdpovědětVymazat
  11. Taky se chystáme s přítelem do Tuniska nebo Turecka, ale já mám trochu strach z těch nepokojů, zákaz vycházení v noci atd. .. Můžu se zeptat, tu balenou vodu jste si vezli z ČR nebo kupovali tam?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Turistických oblastí by se nepokoje týkat neměly. Kdyžtak se stačí informovat v televizi atd. ale nikdo ti nezaručí, jak je to tam doopravdy. Balenou vodu jsme tady na hotelu dostávali zdarma v rámci all inclusive. Jinde jsme si ji kupovali.

      Vymazat
  12. Jé,přesně v Hammametu jsem před pár lety taky byla :) A taky s maminkou a taky sami :D A ještě ke všemu jsme obě také blondýnky :D Jaká to náhoda :) Máš pravdu,domorodci jsou opravdu občas dosti dotěrní :) Já si pamatuju,že když jsme vyšli na tržnici,nabízeli mi za mamku spoustu náramků a řetízků a všeho,jen aby si jí mohli nechat :D Jak říkáš,nejdříve sranda,ale pak už to bylo docela ostré a museli jsme rychle namířit k východu :D Ale ta oblast se mi tedy líbila moc a klidně bych se tam jela podívat znovu :)
    A video je krásné :)

    OdpovědětVymazat

Prosím ve slušnosti ....