28. 2. 2012

Upravuješ se = si divná

K napsání tohoto článku jsem měla chuť už delší dobu, ale nějak jsem se k tomu stále nemohla dostat. Teď mám chvíli na nějaké to tlachání a tak se do toho pustím.

Víte, čeho jsem si všimla na slečnách či dámách nejrůznějšího věku ? Berme jako vzorek pozorovaných v potaz ty, které vypadají upraveně a že o sebe dbají (teď zavřou okénko s mým blogem všechny ty čtenářky, které tvrdí , že na to chodit hezky oblečená, namalovaná nemají ani čas, ani chuť a už vůbec ne peníze).

Neupravují se během dne v práci/škole/nákupním středisku….

Často jsem ve škole více hodin než je zdrávo. Některé spolužačky přijdou krásně namalované, ale díky neutuchající snaze našich přednášejících o zabití veškerého našeho zájmu o předmět, se začneme každá z nás dříve či později lesknout, tu a tam se rozteče řasenka. Ale málokterá slečna se o přestávce vyhrne ze třídy (když už to budeme brát tak, že upravovat se na veřejnosti by bylo faux pas) se svojí kosmetickou taštičkou, nebo jen s obyčejným pudrem, leskem apod. a jde se na toalety upravit. Slečny korzují, jsou schopny doplnit rty nějakým tím labelem, ale znovu se přepudrovat už se nenosí. Kdybych vytáhla svůj arzenál TO MUSÍM MÍT VE SVOJÍ TRAVEL MAKEUP BAG, asi bych sklidila posměch a nebo by se na mě otočila série divných obličejů s výrazy, co to ta pipina zase dělá ? Okamžitě bych byla odsouzena za povrchní a barbie.

Takže se odebírám s kabelkou na toalet (uvnitř schovaná makeup taštička)  a tam spáchám nějaký tajný woodoo rituál, abych se do třídy vrátila s obličejem jakž takž  schopným vstříc pokračování další série přednášek.  Nicméně jsem se minulý týden setkala s otázkou, na co, že si sebou tahám celou kabelku na záchod ? V obchodních centrech je to lepší, tam se na záchodech občas střetneme s nějakou další sprostou povrchnicí a vyměníme si závistivé pohledy při česání svých bujných hřív. I zde jsou ovšem ženy, kterým nic neříká zrcadlo a slovo úprava (nemluvím o toaleťáku v sukni či na botě). Neříkám, že je nutné se kontrolovat co každou hodinku, ale někdy je to přece potřeba ne? Pak nevidím důvod se za to stydět, nebo za to někoho odsoudit do horoucích pekel nanynkovských.

Asi jsem opravdu povrchní a všímám si až moc detailů, ale je to jen můj malý postřeh.

Otázka na vás :

  • Upravujete se na veřejnosti ? (voňavka, přepudrovat, rtěnka)
  • Nebo to necháváte na toalety ?
  • Nebo se za to stydíte a neupravujete se vůbec ?
  • Odpovědět můžete i do ankety v postranním panelu Mrkající veselý obličeja vím, že teď spíš píšu, ale i videa zase budou Mrkající veselý obličej.

Formspringme              Youtube             Facebook

Vaše divná Bezega

50 komentářů:

  1. Upravujem sa v súkromí toalety :) ženy by sa mali upravovať, no nie každá má na kvalitnú dekoratívnu kozmetiku a nie je nič horšie ako vidieť pozlievané tiene, rozmazané linky, konturka na perách bez rúžu, alebo lesku, fľaky, keď make up mizne z tváre .... to mi príde oveľa smiešnejšie a divné ako to že utekáš na toaletu s kabelkou :)A keby sa tak každý staral o seba ako sa stará o to čo robia druhý, to by bolo sveta hej :)

    OdpovědětVymazat
  2. V průběhu dne se upravuji minimálně a vždy na toaletě...rozmazané oči, vůně, lesk...

    OdpovědětVymazat
  3. když vidím něco něco rozmazaného na svém obličeji,tak to upravím. Korektor mám u sebe pořád a vždy něco upravím,ale že bych šílela,že jsem ho zapomněla,to zas ne.Voňavkou se klidně voním i při chůze,takže no problem :D Ale znám i takové holky,co zas nedělají nic jiného a třeba se 5x za den líčí-né minutové úpravy makeupu,ale sed u toho třeba půl hodiny,tak to mi pak přijde na hlavu!
    Být čistá,svěží a upravená...to je pro mě hlavní...a vůbec nezáleží, zda jsem více či méně nalíčená, či vůbec :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. samozřejmě, že všeho s mírou ;) a s poslední větou naprosto souhlasím.

      Vymazat
  4. Mluvíš mi z duše. Dřív jsme to praktikovala normálně, ale díky těm povýšeným pohledům s vytaženým obočím končícím někde u kořínků vlasů, jsem se také začala schovávat na toaletách. Ve škole jsou normálně záchodky pro více osob a pak jeden, na kterém je jen jeden záchod, obrovské zrcadlo a umyvadlo. Tam nejraději chodím, zamknu se, upravím a je mi jedno, že když otevřu, je tam fronta 3 metry :D Aspoň nemusím odrážet ty pohledy :)) Skvělý článek!

    OdpovědětVymazat
  5. Já se nemaluju vůbec. Mám namyšlený pocit, že to nepotřebuju :D jen si furt dávám něco na rty... teda když se nemaluju tak jen oči a ty chodím kontrolovat protože ty se mohou rozmazat hned a co, tak se lidi koukaj že koukam do zrcadla, lepší než aby koukali na rozmazaný obličej. Voňavku řeším o něco víc, hlavně deodorant...
    A fakt jsou extrémní případy - moje kamarádka chodí na učnak obor aranžérství a v té třídě se učí snad jen ona, zbytek holek se maluje neustále. Mám pocit že to už obličeji spíš škodí

    Vlastně obdivuju holky co stráví nějakou minutku na toaletě aby se upravily, já bych ani takhle venku neměla pevnou ruku a zmršila bych to a pak šílela :)

    OdpovědětVymazat
  6. Ja sa upravujem pokiaľ je potreba a občas aj na verejnosti v malom zrkadielku ale to je skôr zrietka kedy ...skôr to riešim na toaletách alebo podobne ...a nemyslím si že je to zlé podľa mňa je to oveľa prirodzenejšie než chodiť z mastnou pleťou a rozmazanou špirálou

    OdpovědětVymazat
  7. Já teda klidně pudr, rtěnku, lesk, hřeben vytahuju normálně ve třídě/ve vlaku prostě všude ... nemám s tím problém. Fakt se kvůli nim nebudu zavírat někde na záchodě!! :X Jako je sice pravda, že občas se těm "divným" pohledům nevyhnu, ale ať mi vlezou na záda :D neřeším to ...

    http://angellovely-things.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  8. Já se teda upravuji na toaletě před zrcadlem, protože mi přijde lepší ten klid a prostor :D. Lidi na mě taky divně koukají, i když se jenom učešu na veřejnosti. OMG, kde to žijeme?

    OdpovědětVymazat
  9. Perfektní článek, úplně s tebou souhlasím..Nic se nemá přehánět a přijde mi zbytečné se upravovat každou chvíli, ale jednou za čas mrknout do zrcátka a případně něco upravit, na tom nevidím nic špatného. Bohužel někteří tohle vůbec neřeší, takže mám pocit, že nás, které se občas učešeme, přepudrujeme atd. hned považují za bárbíny a povrchní nány. A to už i na té toaletě a já jsem bohužel typ, že mi není úplně jedno , co si ostatní myslí, takže se to snažím dělat co nejmíň nápadně :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Prď na ně :) ať si každý myslí, co chce :)

      Vymazat
  10. Ve třídě, tramvaji, aj. tajně nahlížím do zrcátka. Úpravu nechávám až na toalety. Jako je mi to přede všema blbé, nechci být středem pozornosti a terčem poznámek. I na toaletách jsem raději když tam nikdo není a blbě se na mě nedívá.

    To mi připomíná mé studium na střední, kdy si některé mé spolužačky dávaly řasenku každou přestávku, takže jak vypadaly ve tři odpoledne si snad každá domyslíme.

    Všeho s mírou :) Podle mě stačí se jen na sebe podívat, zda nemám rozteklé oči a případně to poupravit.

    Ale vůni na sebe stříknu snad kdekoliv :)

    OdpovědětVymazat
  11. já se upravuji někdy na věřejnosti,ale většinou na wc,sice se za to nestydím,ale podle toho upravování mě pak všichni kolem soudí za "dámičku".

    OdpovědětVymazat
  12. Chachá, já, co se maluju v šalině bych se asi neměla vůbec vyjadřovat :)

    Ano, upravuju se během dne, moje kabelková kosmetická taštička je to, co má mnohá kočka jako veškerej arzenál :) Ne sranda, prostě klasika, pudr, tvářenka, korektor, řasenka a stíny, co mám zrovna ten den na sobě. Rtěnky, lesky a balzámy mám zvlášť v jiné taštičce.

    A víš co? Nejlepší je se na okolí vykašlat a dát jim patřičně najevo, že je máš v paži. To jediný zabírá :) Jinak já jsem teda ve svým okolí dost pověstná a nikomu to snad neva, já i oni to bereme s humorem....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo jinak dobrej námět a pěknej článek!

      Vymazat
    2. Děkuju :) tak já na okolí kašlu, ale těhle reakcí si nejde nevšimnout :D

      Vymazat
  13. Dekorativkou se klidně upravuju všude kde to jde, deodorant/antiperspirant nechávám na toalety a můžou mi všichni políbit:-D

    OdpovědětVymazat
  14. Ahoj,
    musím říct, že mě tenhle článek moc zaujal.
    A můžu říct, že s tebou naprosto souhlasím. :)

    OdpovědětVymazat
  15. Tak to já jsem proti vám asi dost konzervativní :) Vylepšování se tohohle druhu beru jako věc, která chci aby byla veřejnosti skrytá. Jasně, každej když ne na první, tak na druhej pohled pozná, že jsem nalíčená, takže to není o snaze to utajit, ale líčení beru jako intimní věc, ke které navíc potřebuju klid :) Takže odlehlé kouty a někdy i to wc to jistí... Před lidma se cítím blbě, i při používání balzámu na rty a při letmých pohledech na sebe do zrcadla na wc :D Je to moje úchylka, ale neodsuzuju ty, kterým "to na vřejnosti nevadí" :) Dobrý nápad na článek!

    OdpovědětVymazat
  16. Upravuji se i ve třídě když máme malou přestávku i když skrz prsty některých, nezajímám se o jejich názor :) vždyť jde o mě a mou krásu a ne o jejich takže jim to může být vlastně jedno a když si dáte antibakteriální gel hned jsou z vás fifleny? Tak jo jezte přeci z utapkanými rucemi od bezdomovcu z MHD a stkejte si ty ruce pak do pusy, mnamka

    OdpovědětVymazat
  17. Skvělý článek. Já chodím sice teprve na základku, ale nemám ráda rozmazanou řasenku, apod. takže se chodím upravovat na toalety před zrcadlo. U nás na patře jsou naštěstí jen páťačky a těm je jedno, co před tím zrcadlem dělám :D.

    OdpovědětVymazat
  18. přijde mi divné, že když se chceš upravit, tak se prostě neupravíš a řešíš to jako ostatní... nikdy jsem nějak extra nešla s davem a je mi celkem jedno, co si o mně kdo myslí, ale naštěstí jsou u nás na škole dost v pohodě lidi :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale to si mě asi špatně pochopila, mě nejde o to, že bych se já cítila divně při úpravě na veřejnosti, nebo že bych utíkala na záchod, ale šlo mi o reakce ostatních, neupravenost, odsuzování. Mě je putna, co si o mě kdo myslí, když vím, že nedělám nic zakázaného :D. A maloměšťácké chování už přehlížím. Jen tohle je můj takový postřeh ;).

      Vymazat
  19. Ahoj ! :)
    ani nevíš jako moc s tvým článkem souhlasím :D Občas přemýšlím nad tím proč na mě lidé koukají vytáhnu-li někde svůj dobře vybavený kufříček s kosmetikou. :D To,že se chci upravit hlavně pro svůj pocit je snad špatně? Asi jsem povrchní ale nechápu holky, ženy, paní které o sebe nedbají vůbec. Ok chápu, že někdy na to není čas ani nálada. Ale proto jsme holky ne? :D takže jo, přemalovávám se a nestydím se za to! :) :D

    OdpovědětVymazat
  20. Já mám s tímhle celkem problém. Na vzhledu mi záleží velmi, ale kolikrát se mi stane, že se z nějakého prazvláštního důvodu na ty toalety upravit stejně nejdu. Už jen ten pocit, že tam někdo je a bude pozorovat mé amatérské počínání mě přímo děsí. Většinou tedy nosívám i zrcátko, abych to sfoukla narychlo v kabince, přecejen mi to přijde dost osobní - jde přece jen o moji krásu, nebo ne ? :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak tady jde asi o sebevědomí a že moc dáš na pohledy či názory ostatních. Říkej si třeba, já se jdu zkrášlit a ony budou pořád stejně ošklivé :D. Je to závistivé, podlé a ošklivé, ale pomůže to :D.

      Vymazat
  21. Begezo díky za super článek a určitě nejsi divná! Já když mám potřebu upravuji se ve třídě, v práci před ostatními, v tramvaji, ale nějak to nepřeháním. Ale nosím sebou zrcátko, pudr, rtěnku, balzám.
    Minulý týden jsem jela v tramvaji a jedna elegantní starší paní se upravovala v zrcátku. A nějaký pár co seděl za ní ji pomlouval a smál se tomu. Jak jsem je poslouchala, měla jsem chuť na ně vlítnout! :D Ale kámoška mi to nedovolila. :) Přitom co je na tom špatné, když se žena upravuje? Nic! Já třeba nesnáším, když ženy nedbají o sebe a ještě mluví vulgárně. Ale nikomu to necpu. Kdyby se radši každý staral sám o sebe. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak já se přiznám, že si často v návalu zlosti nehlídám slovník :D. Pak mluvím jako dlaždič, ale to je v návalu zloby a rychlosti mé mluvy a toho, že jsem taky částečný cholerik :D. Zase ale vím, před kým a kdy si to smím dovolit.

      Vymazat
    2. Tak to já taky mluvím někdy v návalu zlosti sprostě, to asi každý člověk. :) Ale myslím takové ty typy co za každou větou řeknou p_čo. :D Ale tak to je jedno, o tomto není tento příspěvek.

      Vymazat
  22. vždycky si přetřu rty balzámem, klidně i na veřejnosti, ale jinak jde spíš o to, že jsem strašně líná, takže se během dne neupravuji ani na toaletách.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenost není občas špatná :) ale jen občas.

      Vymazat
  23. Skvělý článek! Jako bys mi mluvila z duše! :)
    Vůbec mi nedělá problém vytáhnout ve třídě kosmetickou taštičku a začít se upravovat :) Mám neustálé nutkání kouknout se do zrcátka, abych zkontrolovala, jestli během dne nevypadám jako strašidlo :) Podle mě je to úplně normální :) A rozhodně to z nás nedělá nafoukané barbie, ale pouze ženy, které o sebe dbají.

    OdpovědětVymazat
  24. Já se často upravuju i ve třídě, balzámem nebo leskem provokativně přetírám pusu každých pět minut o hodině, občas se i přepudruju, třeba o fyzice.. Každou přestávku tahám voňavku nebo antiperspirant a stříkám se.. Nestydím se rozhodně zato, že se upravuji a bohudík patřím do klubu "pipinek", takže nejsem jediná, co se o pauze šlechtí. :D

    OdpovědětVymazat
  25. Hehe, dobry clanok, aktualny aj pre mna. Mne vzdy hovorili ze na verejnosti sa maluju iba .... (zeny lahsich mravov). Lenze podla mna je to iba taky blby predsudok (napokon ako kazde taketo vydelovanie na zaklade nicoho). Ja sa napr normalne zle citim ak nemam na tvari nieco tak ako ma byt (ako povodne bolo) a preto sa kontrolujem v zrkadle povedzme kazde dve-tri hodiny? ruz si upravujem aj 5x denne (zalezi samozrejme od toho aky mam, ak dlhotrvacny tak menej casto ;), taktiez si korigujem ocne linky ak sa mi nepozdavaju, sem tam si prepudrujem tvar, resp korektorom nieco opravim, skratka udrziavam sa v pozeratelnom stave. Ked je moznost, cinim tak na toalete (kvoli zrkadlu ;), ale napr. po jedle som schopna dat si ruz hned pri stole a aj to tak robim a nepripada mi to divne ani ako vec, za ktoru by som sa mala hanbit. Podla mna sa hanbit mozu skor ludia, ktori si na zaklade toho ze sa upravis na verejnosti o tebe pomyslia ze veci lebo tito ludia vytvaraju taketo prostredie. Na tom, ze chce byt zena upravena, predsa nie je nic zle (prave naopak :)

    OdpovědětVymazat
  26. No, tak většinou ve škole moc času netrávím a když tam přece jen na pár hodin občas zajdu, make up mi vydrží. Když přijdu domů a ještě pak někam jdu, tak se samozřejmě upravím podle potřeby. ALE!! Spíš bych se ještě zaměřila na holky, co se vůbec neupravují/nemalují. V našem kruhu jsem za exota, že používám make up a pudr, všichni se tomu strašně diví a nechápou, že se např. musím před spaním odlíčit. Nebo otázky typu "to nosíš mejkap i v létě, to ti neteče po obličeji" atd. Jsem opravdu ráda, že jsem se narodila jako žena a můžu se malovat, vyhrát si se šminkama a tak. Nedovedu si představit ráno se jen učesat, vyčistit zuby a jít. Make up mi zabere 15 minut a to ráda obětuju. Všechny holky používají maximálně řasenku a to ještě většinou jen na nějakou akci. Nechápu to... Jako jo, sice mají třeba docela dobrou pleť, ale to já taky... Pro mě prostě celková úprava obličeje je taková samozřejmost jako vyčistit si ráno zuby :-) přišla bych si jak neupravená šmudla a ještě k tomu nahá.

    OdpovědětVymazat
  27. Mě nedělá problém si zkontrolovat a upravit rtěnku apod na vařejnosti před neznámými lidmi. Já je přece neznám a co je mi do nich, nezajímají mě a každý ať si hledí svého. Ve škole to dělám tak půl na půl, jednu věc klidně ve třídě, ale víc věcí si "propašuju" na toalety :)

    OdpovědětVymazat
  28. Mali sme v práci kolegyňu, ktorá tvrdila, že do zrkadla sa pozerá len ráno, keď si prečeše vlasy a ináč celý deň nie. Toto opakovla vždy, keď sme pred odchodom na obed vytiahli toaletné taštičky, aby sme sa upravili. Priznávam, že to na nás zrejme mlo vplyv, lebo postupne som sa prestávala maľovať, kontrolovať si účes a pod., kým ma raz v kabcelárii neprekvapila moja známa a sfúkla ma za to, ako neupravene vyzerám. až pootm som sa spamätala a nabehlasom do pôvodných koľají a prestala počúvať kolegynine "múdrosti".

    OdpovědětVymazat
  29. V Japonsku je to přímo nehorázně nevhodné, pokud se žena upravuje na veřejnosti, dokonce tam neuvidíš žádnou ženu, která by si mezi lidmi byť jen přetřela rty labelem. Je to podle jejich kultury stejně nevhodné jako smrkat nebo žvýkat. Všechno tohle by se podle nich mělo dít za zavřenými dveřmi, hezky o samotě. Takže malovat se, smrkat nebo žvýkat = něco jako jít se vyčůrat. Nikdo by to neměl vidět. A dodržuje se to striktně, neb jsem tam strávila podstatnou část svého dětství.

    OdpovědětVymazat
  30. Já se upravovat nemusím na veřejnosti takže to nedělám :) A když někoho vidím tak mi to je jedno.

    OdpovědětVymazat
  31. Na toaletu so všetkými vecami nechodím, ale zvyknem sa upravovať v práci v sklade. Máme na predajni veľmi zlé svetlo pod ktorým vidno každú vyrážku a ja preto pravidelne raz za pár hodín zaleziem do skladu a spravím zo seba človeka. Upravujem si iba make-up, nakoľko očné tiene nenosím. Nemám však problém upraviť sa aj pred väčšou skupinkou ľudí, nech si každý myslí čo chce. Keď som mala ťažké akné na nose a cestovala som vlakom, bola som nútená si upraviť komplet make-up pred celým vagónom. Pár ľudí na mňa divne pozerali, ale netrápi ma to :D

    OdpovědětVymazat
  32. Já jsem se teda nad tím nikdy nepozastavovala, na veřejnosti se maluju normálně, je mi jedno kde zrovna jsem a nikomu to nevadí (no, jednou jsem si dávala rtěnku ve výkladní skříni nějakého autosalonu a chlap za sklem se na mě díval trochu divně :-D) ale to je ještě nic, moje kamarádka je schopná líčit se i ve zpětném zrcátku od auta. Na záchod se chodím upravovat celkem často, ale spíš z jiného důvodu - je to jednodušší než za pochodu nebo třeba v autobuse, a můžu si tam všechno pěkně rozložit. :-D

    OdpovědětVymazat
  33. Dáma sa na verejnosti nikdy neupravuje, ani len rúž, vždy len v súkromí.

    OdpovědětVymazat
  34. Na vřejnosti se normálně češu i pudruju. Parfémem se ale stříkám jen na wc, protože někde mezi lidma by ta vůně budila dost pozornosti. Určitě to nepovažuju za nevhodné, taky proč? Přijde mi to naprosto normální a nějaké pohledy ostatních mě nerozhází. :)

    OdpovědětVymazat
  35. Páni, tak tímhle jsem se snad nikdy nezabývala, nějak mi ani nepřišlo, že by se na mě někdo nenávistně díval, když jsem si přepudrovávala nos. Já osobně s tím problém nemám, zfouknu to klidně v zadní lavici ve škole, na záchodech nemám problém vytáhnout tašku a klidně spáchat celý ranní make-up, když to doma nestíhám. Spíš mi přijde, stejně jako tobě, zvláštní, když si to slečny štrádujou s obtisklou řasenkou nebo nosem jako leštěnkou. :)

    OdpovědětVymazat
  36. Já už teda do školy nechodím, ale nedělá mi problém v práci vytáhnout u stolu zrcátko a upravit se :-D kolegyně to také dělají. Neříkám, že bych tady vytáhla celou svojí výbavu včetně laku na nehty a začala se zkrášlovacím procesem, ale v určitě míře mi na tom nepříjde nic špatného :-)

    OdpovědětVymazat
  37. všeho s mírou :) v kanclu se normálně přepudruju, na ulici to nedělám...

    OdpovědětVymazat
  38. Já s tebou naprosto souhlasím.. já se několikrát za večer jdu přemalovat, opravit, co zničily slzy smíchu a vždycky se najde někdo, kdo se mě zeptá: "Proč to proboha děláš?" To samé ve škole. Co je na tom, že chci vypadat upraveně a ne jako zombie, že ano?:-)

    OdpovědětVymazat
  39. Úpravu nechávám na toalety...a když nejsou, tak se snažím děsně nenápadně, což je strašně pitomý, já vím.. :-D
    Často ale i na toaletách ve škole, v nákupních centrech a podobně se setkávám s udivenými a opovržlivými pohledy...co teprve když vytáhnu lak na vlasy. Vím, že to může trochu dusit, ale já jsem nervózní, když mi vlasy nedrží... :-D
    Bohužel, musím si přiznat...i když se snažím..nikdy už po úpravách nevypadám tak jako při odchodu z bytu...

    OdpovědětVymazat

Prosím ve slušnosti ....