26. 10. 2011

O sekáčích

Dnes mě k článku inspirovala slečna z Czech-chicks (mimochodem super blog). Dlouho předlouho jsem byla názoru, že do ,,sekáče,, by mě nedostal nikdo ani párem volů. Víte proč ? U nás ve městě se totiž nosí trend mini secondhandů, prostě mini krámků o pár metrech čtverečních. V zahraničí, by byl krámek ozdobený a nalezli by jste v něm buď krásné vintage ( alias po babičce) věci. Prodavačky by byly příjemné dámy staršího věku, které rády poradí, popovídají si s vámi o tom, kdy dojde nové zboží atd. ( jako to bylo v Itálii, kde jsem byla a ve Španělsku). Tady ovšem takovéhle variace na obchůdky se zbožím z druhé ruky nenajdete. Do očí bijící nápis SECOND-HAND obvykle na žluté tabuli s červeným nápisem ( proč sakra všichni stejně ?) a zvučným jménem např.Pampeliška hned při vstupu. Krámek na místě, kde by ho našly jedině sestry Halliwelovi za pomocí krystalu a mapy (moc koukám na čarodějky :D). Nikde žádná reklama, tabule , nic. Při vstupu vás ohluší pípnutí detektoru pohybu, aby prodavačky upozornil, že někdo vešel. Na co jim to je, když vás ani nepozdraví a nevšímají si, že někdo vešel, je mi záhadou. Zapomněla jsem na fakt, aby jste se před vstupem nadýchali vzduchu, protože to bude na dobu, kterou strávíte v krámku, vaše poslední nadechnutí. Omráčí vás smrad starého nevyvětraného, pokud možno nevypraného oblečení. Přirovnávám ho ke smradu starých babiček, které už nejsou schopny se postarat o svůj byteček (nic proti staří nemám, proti neschopným majitelkám krámku ano). Nadšené fashion blogerky začnou pod vidinou objevení podkladů hrabat. V Praze a přilehlých vesničkách možná ano, u nás rozhodně nečekejte výhru v lotu. Nekoná se žádné sako od Armaniho za 10,- ani clutch (psaníčko) Bottega Veneta za 50-.  Naopak najdete hromadu triček, které kdysi měly nápis, kdysi byly bez děr a kdysi je někdo pozvracel na diskotéce. Vše za 10 ? Ani náhodou. Takovéhle akce u nás skoro nejsou. U nás je jediný slušný second-hand, kde ale svetr z H&M považují za bingo tutovku a tak ho napálí za 200,-. Nic proti rádoby značkovým sekáčům, ale fakt, že onen svetřík stál v H&M ve slevě 150,- už nikoho nezajímá. A dámy kupují. Nesou si tašku poloplnou a peněženku prázdnou. Nic na tom, že našla tričko Dorothy Perkins, které by stálo normálně míň a ještě by bylo nenošené.  Takže dámy nejen, že neušetří, ještě se nechají napálit cenou a nesou si domů věc, kterou předtím nosila třeba jejich sousedka na doma.

Známá otevírala sekáček. Jeden z tisícovky co tu máme. Na chlup stejný. Jeho životnost ? 3 měsíce přesně. Ono když hodíte všechno za 10,- , kolik by denně musela udělat útratu, aby si vydělala alespoň na měsíční nájem ? Jednoduchá matematika. Dát to za víc ? Nikdo nebude kupovat. Orientovat se na značkové zboží ? Nikdo nebude kupovat. Proč ? Protože na značky se nehledí. No a co, že je to Gucci. Sedí to dobře, špeky to zakreje a udělám v tom parádu, když budu vyzvedávat děti ze školky, plus v tom večer udělám manžovi erotikuš výstup. Není to jednoduché a chtělo by to nápady. Chtělo by to lepší nákupčí a nižší ceny pronájmů prostor. Chtělo by to tolik věcí, že se mi z toho motá hlava. Jak to máte u vás ve městech/vesnicích ? Na pár ČR+SR blogách občas vidím moc pěkné kousky ze sekáčků. Ovšem někde je to hrůza a ne vždy v těch věcech slečna dělá parádu, ale o tom jiná. Fakt jsem divná, nebo je to jen u nás ve městě ?

Formspringme                      Youtube              Facebook

15 komentářů:

  1. U nás je to zhruba stejně. Buď mini krámek, a nebo mega krám. Paní protivné... Snad jen jednou jedinkrat byla paní příjemná a pozdravila. Oblečení seprané a draší než nové. Vsichni si vychvaluji jak bajecne nakoupili pet veci za stovku (a jo, byly to krasne veci). Ale jak rikam, u nas kde nic tu nic a jeste drazsi. Druha vec, ze 90% kousků je ve velikosti 34-36. Takže s mojí 42 nemám šanci...

    OdpovědětVymazat
  2. Já bydlím v Praze a je tady poměrně dost sekáčů, ale nějak nikdy na nic dobrého nenarazím :P

    OdpovědětVymazat
  3. Lucinda: no velikosti jsou bída. Nevím proč nekoupí více velikostí.
    Coralina: tak to je o náhodě a vybírání.

    OdpovědětVymazat
  4. Tak u nás je to o trošku lepšie je tu pár sekáčov z dovozom za Anglicka s vecami HaM alebo Atmosphere a podobne ..už som moc dlho nebola v nejakom z nich lebo som dlho v práci a nemám na to čas ale keď som na to čas mala ponachádzala som tam skvelé veci ...mám doma pár vintege šiat a nejakých pár skvelých svetríkov alebo tričiek či nátelníkov a kardigánov ...takže asi tak no nájdu sa u nás v meste aj také sekače o akých si písala ...

    OdpovědětVymazat
  5. No, asi takhle, moje mamka má 90% věcí právě ze sekáčů a nakupuje i v těch dražších a a má parádní věci... jenže, když tam jdu já tka nic, buď se mi i ten sekáč zdá předražený nebo ošklivý. a to že sepranou mikinu i tak rpodávaj za 200 se mi fakt nelíbí. taky bych někdy ráda narazila na pásek, kabelku, či šaty za 20, ale asi nejsem hodna sekáčům, ale pouzte sezóním výpordejům... s těmi se kamarádím =)

    OdpovědětVymazat
  6. Je to asi opravdu různé. U nás vím o dvou, kde se opravdu dá. Především smrad tam není, paní je příjemná a věci vybrané - pěkné, neponičené, většinou outlet. Ale vím i o těch, co jsi popsala a tam prostě nechodím. Je ale pravda, že tak extra kousky za tak malé ceny (10, 20 Kč), se většinou taky nekonají, pouze v případě akcí (které jsou ale pravidelně jednou za měsíc a to už se pak dá :))

    OdpovědětVymazat
  7. :D Skvěle názornej článek,alespoň že u vás mají SECOND-HANDmy ve městě máme "SEKÁČ" :D

    OdpovědětVymazat
  8. Dobrý článek, pobavil :D :)

    OdpovědětVymazat
  9. erotikuš výstup :D:D:D No nic, k věci: v ekáči jsem byla jenom jednou, zatáhla mě tam spolužačka, která se obléká slušně řečeno...děsně a od té doby z nich mám trauma :D Zítra se ale chystám do Unimody v centru (jsem z Ostravy), tak jsem zvědavá, ale příliš od toho neočekávám.

    OdpovědětVymazat
  10. U nás je jeden menší fajnový sekáč, kde se dají sehnat i nenošené věci za málo peněz, takže paráda ;)!

    OdpovědětVymazat
  11. U nás je to úplně stejné jako u vás.. :D kde nic tu nic.. až mě pak štve, když vidím co některé holky jinde koupí za poklady.. :) ale na zahraniční sekáče stejně nic nemá! :D

    OdpovědětVymazat
  12. já moc do sekáčů nechodím, ale co máme u nás ve městě tak ten je bych řekla celkem na úrovni. Já bych chtěla do nějakého velkého, levného a s pěknými, jako novými věcmi :D

    OdpovědětVymazat
  13. Ahoj, i když tohle bude trošku ''mimo mísu'', chtěla bych Ti říct, že máš super skvělá vide,a co se témat týče, ale strašně potichu mluvíš a trošku ''mumláš'', mohla bys to prosím dělat jinak? vždycky když se dívám na Tvoje videa, zapomenu, že mám repráčky naplno a když začne hudba u dalšího videa, strašně to vyjekne:) rposím prosím...
    Jinak je to tu opravdu super !:)

    OdpovědětVymazat
  14. No asi závidím všem těm, které máte možnosti si krásně nakoupit v sekáčku. Když mě se za sekáči nikam jinam jezdit nechce, jaksi to pro mě pak pozbývá té krásy, nakoupit si za málo peněz. Maximálně, až budu v Praze, tak se tam poohlédnu.
    Lenka: Mockrát ti děkuji. Psala jsem to už na formspringu. Bohužel za to může částečně technika, která mi dost zkreslí hlas a úroveň zvuku. Bohužel, teď nemám na lepší techniku. Budu se snažit více křičet a jasněji artikulovat ;).

    OdpovědětVymazat
  15. Já jsem z Prahy a mám jeden asi 300m od baráku (teda nevim, já si to nemeřila, ale 200 se mi zdá málo a 400 moc :D), je dvoupatrový, docela velký. V prvnim patře oblečení na sezónu a výběr toho, co prodavačky považujou za pěkné. Prodává se na váhu podle druhu oblečení, jen to výběrové zboží už má cenovku (ale jde ji strhnout a ušetřit :D).
    Tak, posledně jsem tam našla černé šaty ke kolenům, s odhalenými rameny, zvláštně šité, docela upnuté a přitom se v nich dá hýbat, za 150,- (látka není uplně lehká), jsou velice elegantní takže jsem byla fakt šťastná.. ale v ostantích sekáčích co jsem byla maj bud předražené skvosty nebo oblečení naprosto k ničemu jak jsi psala... ale hlavně se nenechat odradit a zkusit nový, když se objeví :)

    OdpovědětVymazat

Prosím ve slušnosti ....