19. 10. 2011

Knižní inspirace 1.

Jsem magor na knížky. K maturitě jsem měla největší seznam přečtené literatury. Kdyby jste se mě zeptali, za co mě nejvíc baví utrácet, tak by to hned po kabelkách a kosmetice byly knížky. Tenhle měsíc jsem se docela rozšoupla a za knížky utratila vcelku velkou sumu. Teď ještě kdo mi najde čas, je všechny přečíst ?

Formspringme                      Youtube              Facebook

15 komentářů:

  1. jelikož miluju knížky tak sjem ráda , že někdo udělal video právě o nich :) doufám že v knižních inspiracích budeš pokračovat :)
    protože taky miluju upíry a takový ty mystický knihy tak se určitě mrknu aspoń po té poslední ;)

    OdpovědětVymazat
  2. Super knizni inspirace! Ja taky rada ctu, nikdy jsem ale necetla nic upiriho, takze jsi me na to nalakala a pri pristi navsteve knihkupectvi vim, po cem se mrknout, diky Kato! :) Jeeee, sotva shlednu jedno video uz premyslim o cem budes tocit to dalsi...to jsi vubec na konci nemela prozrazovat ;) Monika

    OdpovědětVymazat
  3. jsem ráda, že nejsem jediný knižní magor, ale je nás více :-) taky jsem schopná za knížky utratit plno peněz, kolikrát i víc než za kosmetiku. knížky o upírech jsou jedny z mých nejoblíbenější, dále o andělech a různých nadpozemských bytostech... prostě klasika :-) dál naprosto zbožňuju sérii Úžasná zeměplocha od Terryho Pratcheta-úžasná fantasy, propracované postavy do detailu a ten humor! :-) ráda si přečtu i knížky s trochou filosofie od Paula Coelha (u nás mu teď vyšla nová, tak mám na seznamu první dárek na vánoce)... no a tak dále a tak dále. takže nakonec bych chtěla říct, že tímto videem jsi mi udělala radost a v budoucnu bych uvítala i další, na tvoje nové knižní tipy :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Také ráda čtu, ale u mě jsou to spíš historické romány, nejlépe situované do okolí Egypta v době starověku :). Třeba upírské ságy, příběhy mě nějak nelákají, ale proti gustu... Tohle tvoje video mi připomnělo, že bych měla zajít do knihovny :)

    OdpovědětVymazat
  5. Winnie: určitě budu, jelikož čtu opravdu hodně :). Jsem schopna číst v autobuse, na zastávce, ve škole ( při nudných přednáškách :D) ...Upířiny bude ještě hodně :P.
    Monika: :D to jsem moc ráda, že se ti videa líbí. Máte se na co těšit ;).
    Jitul: Terryho jsem četla jen dvě knížky, nevím, jak je to možné :D. Zdá-li se mi geniální, ale nějak jsem si k němu nenašla cestu :D. Na Paula jsem slyšela už tolik dobrých kritik, že budu muset něco přečíst :D. Do budoucna určitě tohle video ještě bude ;).
    Jitulka: z Egypta jsem četla maximálně něco o Kleopatře, Caesarovi a pak Egypťana :D. Ale je to moc zajímavé. Chápu, upířina je teď hrozně komerční věc, ale já se přiznám, že je mám ráda tak nějak od malička :D. Knihovny mám moc ráda, ikdyž mi už moc nevyhovuje ten jejich počítačový systém. Hledání bylo zdlouhavé, ale mělo svoji krásu.

    OdpovědětVymazat
  6. Mezi ty upířiny by se asi dala zařadit Vlčí smečka. slyšela jsem, že to je docela dobré. osobně jsem to ale nečetla

    OdpovědětVymazat
  7. Když máš ráda upíry, tak si přečti od Jiřího Kulhánka Noční klub I. a II.

    OdpovědětVymazat
  8. Páni, to už je zase tolik upírských knížek..? :D tak to si musím taky sehnat! :) Do sbírky :D Vampýrskou akademii miluju, je naprosto dokonalá.. :)

    OdpovědětVymazat
  9. To je krásný vidět, že někdo taky stále čte. Taky jsem strašnej knihomol, ale teď přes začátek školy na to bohužel není moc čas, i když si ho vždycky pokusím najít:-)


    http://luczynky-world.blog.cz/

    OdpovědětVymazat
  10. Pořád dokola říkáš DOPORUČUJU a A TAK DÁLE. Ty tvoje obličeje a divné hýbání.. zlepši vystupování a Tvá videa mě začnou bavit, protože nápad mají, když pominu kopírování z youtube.
    Pája

    OdpovědětVymazat
  11. Pája: díky za rady ;) ale pokud tě moje videa nebaví, asi nikdy nezačnou. To jsem prostě já ;). Jj, jsem strašná kopírka :D.

    OdpovědětVymazat
  12. Všechno, jenom Coelha, prosím ne. Proti němu jsou Harlequinky v podstatě vrcholem umění a literárním klenotem. Je to nesmírně vypočítavé, je to ukrutný kalkul, je to banální blábolení zabalené do pseudofilosofického hávu, jsou to tisíckrát omleté všeobecné věci, takže lidi jásají, protože je poměrně snadné se s tím identifikovat, takže každý si v tom něco najde a nedá mu to ani moc práce a může jásal, jak prozřel a našel svůj životní směr. Coelho není vizionář, Coelho je obchodník a tahá naprosto bezostyšně lidi na vařený nudli rádoby filosofického pozlátka, kterým obaluje primitivní kecy. Normálně ke knihám jsem smířlivá, literaturu miluju, nemám nic proti takzvaně brakové literatuře jako jsou třeba horory, někdy je na odpočinkové čtení nálada... Ale Coelho je teda těžký brak v tom nejhorším slova smyslu. A co mi na něm vadí nejvíc, že se snaží tvářit jako velké filosofično a to, že je akorát pěkně komerční, zastírá. Když autorku Stmívání a Pottera ty jejich knihy uživí, ok, kdo by to nebral, já taky, kdyby se to prodávalo, tak nesklopím uši, že ne, že na tom vydělávat nechci, protože to literárně není dobrý. Ale to si alespoň nehraje na něco, čím to není a nesnaží se to předstírat velké umění. Když knížky laděné do filosofična, tak třeba Exupéry.

    OdpovědětVymazat
  13. Anonym: díky moc za názor a jeho poměrně výstižné napsání sem do komentářů. Až si říkám, že je tvého názoru tady škoda, protože komentáře časem nikdo nečte. Já Paula soudila jen dle doporučení, nic jsem od něj nečetla, jak jsem říkala. Přeci jen, mě to láká, hlavně po přečtení tvého názoru. Máš pravdu, knihy typu Potter a Twilight jsou určené k ,,lehké,, četbě a nehrají si na vrchol literární tvorby, ikdyž je někteří za něj považují.

    OdpovědětVymazat
  14. Klidně si to přečti, ale brala bych to s rezervou jako notně odpočinkové čtení. Ne tak, jak to snad i sám autor prezentuje. Coelho semele tisíckrát recyklované pravdy po tisící prvé a nestydí se to prodat jako něco strašně objevného. (Proti prodávání nic nemám, lidi to koupí, fajn. V dnešní době je holt literatura obchod, knihy jsou zboží, spousta lidí se tím chce a umí živit.) Internetové recenze, no, popravdě jsem ještě nepotkala takové, které by za něco stály. Recenze by dle mě měl psát někdo, kdo tématu alespoň trochu rozumí a ne ten, kdo je schopný dát dohromady větu "kniha se mi líbila". :-)) Přiznám se, že jsem jeho Alchymistu nebyla s to dočíst, protože se mi nad těmi klišé začala otvírat kudla v kapse už asi na čtvrté stránce a byla jsem znechucená. Ne, po nikom nechci, aby četl Dostojevského, klidně Rowlingovovou, klidně Viewegha, klasiku můžeme opravdu nechat bláznům, které baví (třeba mně), ale Coelha považuju za vyloženého podvodníka tím, jak to prezentuje.

    OdpovědětVymazat
  15. Anonym: myslím, že kdybych tady prezentovala knihy, které mě doopravdy bavily, asi by to moc lidí nečetlo/poslouchalo :D. Ono dneska objevovat Ameriku a hlásat to do světa, je téměř tradicí. Já nikoho za to neosočuji. Je na každém, jak se chce prezentovat a na každém z nás, jak ho přijmeme.

    OdpovědětVymazat

Prosím ve slušnosti ....